Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

null bilde.alt går.piper enkelte ganger

Anbefalte innlegg

hei. Nå jeg desperat her. Skriver fra min iPhone!! Får da ikke bilde. Har testa med 8800gts og saphire 4870 og får ikke bilde med Noen av de. Testa og resete bios, det hjalp heller ikke. Sjekka div koblinger of har bygd 4-5 pcer og er 20 år of kan en del. Testa med bare en ram brikke også uten suksess. Pcen virka tiligere på dagen men det ble sent på kvelden og jeg bestemte meg for og koble til USB og audio på toppen av kabinettet og gjore det men da jeg slo den på etterpå peeeeep det of jeg slo den ab og dro ut USB og audio fra hovedkortet igjen. 680i xfx nvidia er navnet. Settet stor pris påk hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PIPingen er nok Power On Self Test feilmelding. Søk på Google med Post Error Codes. Avhengig av din BIOs og PIP-koden (lange/korte pip) kan du lese hva årsaken til problemet er.

Forøvrigt. En beskrivelse av hva maskinen inneholder samt navn og styrke på PSU hadde vært greit. Ingen av oss er synske og trenger dermed både bedre beskrivelse av feilen og den maskinen man har. Vi kan aldri stole på det som står i signaturen (alt for mange som ikke oppdaterer).

Endret av PerB
Lenke til kommentar
PIPingen er nok Power On Self Test feilmelding. Søk på Google med Post Error Codes. Avhengig av din BIOs og PIP-koden (lange/korte pip) kan du lese hva årsaken til problemet er.

Forøvrigt. En beskrivelse av hva maskinen inneholder samt navn og styrke på PSU hadde vært greit. Ingen av oss er synske og trenger dermed både bedre beskrivelse av feilen og den maskinen man har. Vi kan aldri stole på det som står i signaturen (alt for mange som ikke oppdaterer).

det er en hx620w corsair.

nå har jeg byttet fra saphire 4870 til 8800xfx nvidia. Hovedkortet er også xfx 680i. E8600 cpu hvis jeg ikke tar feil, 3 ghz dual core. Crucial ram 8600 tror jeg . Mer info du trenger ? Ikke bilde alt går inkl skjermkort,vifter,hdd'er, cdrom, hk, cpu.

piper ikke nå lenger etter at jeg dro ut h.d.d led kabelen fra hk.

Endret av Nvidia-Thomas
Lenke til kommentar

Vell. Sånn nå er pcen tilbake og oppe og går igjen. Virker som den ene ram brikka har tatt kvelden. Men testa bare med en brikke tiligere i dag også og forsatt ikke noe bilde da heller. Koblet ut alt av kabler og tokk ut skjermkortet så koblet alt tilbake og da ble det bildet med bare 1 ram brikke. har 4 til vanlig og testa om det var noen av portene som var ødlagt og det var det ikke. men men. kjører 32 bit os så er vel ikke så farlig og la en brikke ligge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...