treant Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hei, jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette hen - så moderatorer får bare flytte posten hvis jeg har dumpet den på feil plass:P Problemet gjelder stipend og lån fra lånekassen. Nå har det seg slik at jeg strøk i matte skriftelig R2 på vg2 allmennlinjen(vår), nå så går jeg vg3 og skal ta opp den eksamen - men jeg har fått gjeld, så - det jeg lurer på er om gjeldet-eller lånet da, blir gjort om til stipend igjen om jeg står til høst? Takker for svar.... ... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvis man stryker en fagprøve, og senere består den på 2. gangs forsøk vil deler av lånet bli omgjort. Ser ingen grunn til at det skal være anderledes i ditt tilfelle uten å si noe sikkert. Lenke til kommentar
treant Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Oh, takk: ) Men vet noen om hvor lenge jeg kan utsette denne eksamen? Får jeg hadde tenkt å utsette den i 2-3 år, p.g.a millitæret og jobbår. Og hvor mye av gjeldet blir omgjort til stipend igjen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Tror rett og slett du bare skal ringe Lånekassen til uka. Litt telefonkø, men tror du vil få besvart spørsmålet ditt. Kan være snakk om en del penger. Lenke til kommentar
gather Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Er det ikke noe med at lånet ditt bare er fryst så lenge du er i utdanning.. hvis du tar deg et jobb-år så vil nok lånet begynne å løpe. Usikker på hva som skjer hvis du skal i militæret. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Er det ikke noe med at lånet ditt bare er fryst så lenge du er i utdanning.. hvis du tar deg et jobb-år så vil nok lånet begynne å løpe. Usikker på hva som skjer hvis du skal i militæret. Under førstegangstjenesten fryses rentene, og du trenger heller ikke å betale ned på lånet. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Fra lanekassen.no Du får ikke omgjort lån til stipend for eksamen som ikke er tatt eller ikke bestått. Tar du igjen forsinkelsen senere, kan du få omgjøring da. Det gis bare omgjøring for normert tid til studiet. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det vil bli omgjort når du tar eksamen. Dette skjedde iallefall for meg, selv om det var et par år gamle eksamener. Lenke til kommentar
treant Skrevet 25. august 2008 Forfatter Del Skrevet 25. august 2008 Åja (ona...) Akkuratt det jeg ville komme til bunns i; ) Men skal høre med lånekassen til uken, og svare det her hvis det var andre en meg som også lurte på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå