traxt0r Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har bare ett kjapt spørsmål. Har jeg mulighet for å komme meg utenom 3mx om jeg vil oppnå vitnemål. Strøk nemmelig i 3mx for ett år siden. Jeg kunne ha valgt bort 3mx halvveis inn i året og byttet det ut med engelsk. Men trangsynt som jeg var så gjorde jeg ikke det. Har jeg muligheten nå for å ta engelsk som privatist og få vitnemål? Har jo bare kompetansebevis pga av den blemma der. Har dog 101 timer og 21 fag i løpet av de 3 årene på allmenne, økonomiske og administrative fag. (allmenn med noe fordypning i programering etc.) Om det ikke er mulighet for å ta engelsk for å få vitnemål, er det noen andre muligheter? Har gått befalskolen nå og er akkurat ferdig, tenkte jeg kunne bruke noe av kveldstiden i pliktåret til å rette opp i gamle feil. Til evt. senere utdanning. På forhånd takk! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ja, 3MX treng du berre visst du for eksempel vil bli ingeniør. Så du kan bytte ut matematikken med eit språkfag visst du vil. Eg trur den enklaste måten å gjere det på er å melde seg opp som privatist i engelsk og ta den muntlige eksamenen der. Lenke til kommentar
traxt0r Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Fint å høre at det er mulig! Får jeg da slettet 1'ern i 3mx fra vitnemålet? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ja, berre godkjente fag kjem opp på det endelige vitnemålet. Lenke til kommentar
traxt0r Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Ah, thanks for clearing up Lenke til kommentar
mMilken Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så lenge du har nok fag/timer, og ikke skal søke deg videre på studium som krever 3MX, er det NP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå