Flex Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Ah, kjedelig at jeg sitter i Danmark nå, og pappas gamle Mamiya/Sekor'er ligger i Trondheim. Dette hadde vært et utmerket påskudd for meg til å lære meg å bruke dem... Men når man ser på den enorme responsen her, så er det vel en relativt god mulighet for at det blir en ny konkurranse igjen til våren, når jeg er tilbake i Trondheim igjen...? I så fall er jeg med da, i hvert fall. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Noe svinn må man nok regne med; men det er rundt 110 påmeldte allerede.Det er en del som ikke legger seg inn i påmeldingstråden før de har fått kamera. Nå er det vel en del av oss som har meldt seg på som ikke kommer til å få kamera også. Vet i hvert fall om et femtalls brukere, inkludert meg selv. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Mitt ligger for tiden til omlasting i Sarpsborg. Dette skal bli skøy! Går allerede rundt og ser etter motiver. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Er det juks å ta med et DSLR for å sjekke innstillinger på det ? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg tror ikke man kan justere så mye manuelt på¨det analoge uansett... eller? Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Er det juks å ta med et DSLR for å sjekke innstillinger på det ? Det vil ikke være noe stort poeng i det i så fall. Har akkurat fått kameraet mellom hendene og måtte nesten le, så lite knapper er det På-knapp, modusknapp (portrett, landskap, macro, sport og natt) og selvutløserknapp. Åja, og en AF-knapp og anti-røde øyne-knapp. Herlig primitivt, jeg gleder meg til å leke. Stikker ut for å kjøpe et par ekstra ruller nå, vil teste litt først. Lurer på hva de sier når jeg dukker opp i familiebursdag med analogt kamera... enkelte kommer vel til å svime av. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Har akkurat fått kameraet mellom hendene og måtte nesten le, så lite knapper er det På-knapp, modusknapp (portrett, landskap, macro, sport og natt) og selvutløserknapp. Åja, og en AF-knapp og anti-røde øyne-knapp. Herlig primitivt, jeg gleder meg til å leke. Stikker ut for å kjøpe et par ekstra ruller nå, vil teste litt først. Herlig primitivt er utrykket. Her må man stole helt på automatikken! Fordelen er at man kan konsentrere seg om å fotografere - finne motiver og komponere best mulig. Tom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Er en stund siden jeg bestilte nå og jeg tror ikke jeg kommer til å få kamera. Status er følgende: Ordrehistorikk 20/08/2008 Ordre Under Behandling Endret 22. august 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Skal hente nå jeg... Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Da er kameraet i hus, har satt i batterier og montert linse - - men - er det noen som får manuell fokus til å fungere? (Kanskje det må være film i også!? ) Får MF symbolet til å vises hvis jeg holder af/mf bryteren nedtrykt, men ifølge manualen ( http://shorterlink.com/?OQJ7JU ) så skal man trykke den ned og slippe den. Fant forresten også en test av linsen på popphoto, http://www.popphoto.com/cameralenses/304 "Gourmet performance in a bread-and-butter zoom." "Conclusion: Given its well above-average performance at both normal and close-up shooting distances—and moderate price-we conclude that this lens is an excellent value in its class." Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hos meg så funker det å trykke ned AF/MF-knappen og slippe. Da kommer MF-symbolet opp og jeg kan bruke fokusringen. Den er veldig følsom da. Er ikke mye man skal skru hehe... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg tror ikke man kan justere så mye manuelt på¨det analoge uansett... eller? Du får ikke engang se hvilke lukker/blender som er valgt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Kikket litt på Manualen, tror ikke dette er modellen man setter dato etc på. Har i hvert fall greid å sette in filmen rett. RandiA Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Sette inn filmen rett ja, haha, hakke turt å ta den ut av plasteska enda. Hvor mye koster en slik film? Prøvde å sjekke på elkjøp mens jeg var der om de hadde, men nei, måtte på fotosjappe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg kjøpte akkurat 3*24 Superia 200 ISO-filmer til 149. Tror det var en Foto Knudsen-butikk. Ikke så alt for ille altså. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) En vanlig superia er jo billig i forhold til s/h og slides her i norge. I USA ligger en superia på omtrendt 12,50 inkl. mva, så om du skal handle litt derifra så bør du slenge på litt film. Endret 22. august 2008 av Pallesen Lenke til kommentar
ellenandrea Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 20/08/2008 Ordre Under Behandling Jeg håper så jeg får! Selv om det ser dårlig ut.. Hvis ikke, så kjøper jeg gjerne kameraet av noen etter utfordringa Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Kjøpte en tilsvarende film i fotobutikk. 94kr! Skal test-skyte litt i bursdagen til nevøen i morgen, blir moro. Cowboy-bursdag! Liker lydene kameraet lager. Wrrrr wrrrrr! Stakkars Oly'en sturer i et hjørne og er ikke spesielt fornøyd. Syns det er litt morsomt at det er et Minolta-kamera. Jeg sparte i ett år for å kjøpe meg et Minolta kompaktkamera da jeg gikk i 2. klasse på barneskolen. Dette er da... en del år siden. Som i nesten 20 år. 800 kroner var inmari mange penger den gangen, og jeg endte opp med å bruke kameraet i mange år. Heh. En gang fotofrik, alltid fotofrik. Lenke til kommentar
ellenandrea Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Syns det er litt morsomt at det er et Minolta-kamera. Jeg sparte i ett år for å kjøpe meg et Minolta kompaktkamera da jeg gikk i 2. klasse på barneskolen. Dette er da... en del år siden. Som i nesten 20 år. 800 kroner var inmari mange penger den gangen, og jeg endte opp med å bruke kameraet i mange år. Jeg har et Minolta hi-matic AF fra 1982 som min far kjøpte. Han kjøpte det i japan for 2000 kr O.o Jeg lurer på hva det hadde kostet i dag..(det koster ca 50kr, rimelig billig, i grunn ) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Når vi først er inne på pris, hva var prisen på det JP har sendt ut til oss, når det kom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå