Bruker-93156 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Forskjellen på et slik SLR og en Canon A-1? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Haha... morsomt! Sa nettopp til en kompis at jeg aldri kom til å kjøpe meg SLR med film ... "når kommer jeg til å bruke det da?"..., men nå får jeg det jo mer eller mindre "gratis", så hvorfor ikke? Dette kan bli morro! Utrolig bra av initiativtaker..., samt JapanPhoto! Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Knall utfordring og kudos til japan photo for dette tiltaket! Har bestilt:-) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Men hav er det som gjør et kamera kjempebra/kjempedårlig? I et filmhus er det jo samme hvilken film man bruker, så vil amn i teorien kunne få like gode bilder med et slikt enn med Nikon/canon's beste film kameraer? Ja, gitt at optikken er tilsvarende. Optikk er det mest avgjørende, men selvfølgelig vil lysmåling og autofokusmoduler også være forskjellig. Så det vil være forskjeller, men du slipper unna dårlig signalbehandling og forskjellig sensorteknologi. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Hoho, utrolig spennende utfordring. Har bestilt nå, så får vi se om avd. Trondheim har den inne. Blir artig å leke litt med noe annet en digitalt. Endret 20. august 2008 av SvennAndre Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Supert dette, Tom. Har bestillt meg en pakke, så nå blir det back to the good old days. Når det gjelder analoge kamerahus og bildekvalitet/sluttresultat - så er det omtrent slik vi er med dSLR i dag. Om en har EOS 1000d eller 1d Mark III er bildekvaliteten i praksis nærmest dønn lik. Det er andre ting som skiller de to husene, uten at vi trenger å gå mer inn på det. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Morsomt! Har bestilt jeg også. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Supert dette, Tom. Har bestillt meg en pakke, så nå blir det back to the good old days. Når det gjelder analoge kamerahus og bildekvalitet/sluttresultat - så er det omtrent slik vi er med dSLR i dag. Om en har EOS 1000d eller 1d Mark III er bildekvaliteten i praksis nærmest dønn lik. Ja, i hvert fall på ISO100-400 :-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Forskjellen på et slik SLR og en Canon A-1? A-1 er bygd i metall, har ikke evaluearende lysmåling (ala Matrix), og er manuell fokus. Tom Lenke til kommentar
mryia Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Helt supert. Veldig morro å gi alle likt utganspunkt. Tror alle kan ha godt av å legge utstyrsgalskapen bak seg å heller konsentrere seg om å ta bilder, inkludert underteinede. Kjempebra tiltak! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Må ha denne i mine innlegg. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 *bestilt* Dette kan bli gøy! Bra JP! Jeg får gå innom på vei fra jobb i dag og høre om hvordan det er med henting. Ser det er endel forskjellige meldinger.. Lenke til kommentar
mflakke Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Veldig bra initiativ, og veldig bra av JapanPhoto og sponse dette! Men lurer litt på bestillingen. Er på japanphoto.no nå og skal gjøre bestillingen. Prisen jeg kommer opp i er kr 259,- Hva gjør jeg galt? Dette er hva jeg har valgt: Kommentarfelt: Ønsker å hente pakke hos JapanPhoto i Akersgata. Varer1 x Akam Analog Utfordring SLR Kit 100,00 Totalsum: 100,00 Postens Servicepakke (1-5 postvirkedager): 99,00 Postoppkrav (60,00) (kan kun brukes sammen med Posten Servicepakke): 60,00 Hvorav MVA: 48,50 Totalt: 259,00 Hva må jeg endre på? Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Dette høres virkelig gøy ut! Har hatt lyst på et analogt kamera for moro skyld, og dette er jo så og si gratis! Bestiller så fort jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hva må jeg endre på? Ingenting. Det står i teksten under kameraet at JP vil endre til kr 49,- manuellt, i stedet for 99,- + 60,- slik det er i nettsjappa som standard. Lenke til kommentar
gregor Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hva må jeg endre på? Ingenting. Det står i teksten under kameraet at JP vil endre til kr 49,- manuellt, i stedet for 99,- + 60,- slik det er i nettsjappa som standard. Det gjelder selv om jeg velger å hente på posten pr. oppkrav? gregor Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kjempeartig opplegg. Jeg melder meg herved på, her? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kjempeartig opplegg. Jeg melder meg herved på, her?Nei, her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=996890 Det gjelder selv om jeg velger å hente på posten pr. oppkrav?Det gjelder bare da - skal du hente i butikk slipper du unna de 49 kronene. Lenke til kommentar
Invisigoth Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Bestilt kameraet. Morsom konkuranse, får bli min første deltagelse i en konkuranse her. Morsomt lel Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Morsom konkuranse, får bli min første deltagelse i en konkuranse her.Utfordring, ikke konkurranse. Ingen vinner, evt. alle vinner :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå