KVTL Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Litt vanskelig :/ mobil kameraet er ikke godt nok, og 5d'n ligger på jobb.men sjekk rett nedenfor metall flatene på objektivet og se om du ser små prikker, på en måte trykket bittelitt inn. Må kanskje holde det mot lyset for å se det. Anyways, ringer Jp i morra og hører om de har flere igjen .. De svarte små prikkene nedenfor metallflaten skal være der, er helt normalt. Har du prøvd å ta ut batteriene i et min og satt de inn igjen? Kanskje noe blir resatt da, skudd i blinde, men er ihvertfall et forsøk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 For de av dere som har sendt meg en PM om at dere trenger film, der har jeg sendt dere en PM om fremgangsmåte. Er det noen fler som har analogt utstyr, og vil være med og dermed kun trenger film, send meg en PM fortere enn svint. Så får dere oppskriften dere og. Tom Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ser ut som jeg blir med på det her alikevel da det på mystisk vis plutselig kom en mail ifra JP om at pakken var sendt. Hadde helt fraskrevet mine sjangser til å bli med på det her jeg. Nå mangler jeg bare litt inspirasjon og en god dose flaks(les: dyktighet) så burde jo det her gå greit. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hentet pakken på posten i går og måtte bare pakke den opp mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig. Når jeg allikevel var i gang tenkte jeg at jeg kunne like gjerne pakke ut alt og kvitte meg med embalasjen. Så jeg satte i batterier, festet reima og festet objektivet og satt der og lekte litt med knapper og koste meg med mitt nye "vindunder" ..... og vipps var middagen svidd gitt utrolig hvor lett man blir avsporet av nye leketøy og det uten å åpne manualen en gang. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Nå har jeg skyti to filmer og eri gang med den tredje. Synd jeg ikke har råd til å fremkalle dem før utfordringen er i gang. Har lekt meg litt med det og hadde vært kjekt å se hvordan det er under forskjellige forhold. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Nå har jeg skyti to filmer og eri gang med den tredje. Synd jeg ikke har råd til å fremkalle dem før utfordringen er i gang. Har lekt meg litt med det og hadde vært kjekt å se hvordan det er under forskjellige forhold. Det var en av de største grunnene til at jeg gikk over til digital fotografering i sin tid. Det ble rett og slett for mye penger i fremkalling. Dessuten hendte det ofte at bildene ble automatisk justert, slik at de ble helt feil. Irriterende selv når man brukte bare vanlig kompaktkamera). Kom man med en 10- 12 ruller etter en ferietur i statene, så gikk pengene fort. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Nå er min pakke på omlastingsterminalen i Bergen. Synd den ikke ble sendt en dag tidligere. Jeg regner med det ikke går an å hente den på noen måte? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Nå er min pakke på omlastingsterminalen i Bergen. Synd den ikke ble sendt en dag tidligere. Jeg regner med det ikke går an å hente den på noen måte?Når kom den til terminalen? Vet ikke hvordan det er i Bergen, men i Tromsø kommer den som regel til postkontoret i 16-17-tiden dersom den ankommer postterminalen før 13-14-tiden... Du må selvfølgelig ha med deg sendingsnummeret da. Ellers blir den sannsynligvis kjørt til postkontoret i morgen... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Når kom den til terminalen? Vet ikke hvordan det er i Bergen, men i Tromsø kommer den som regel til postkontoret i 16-17-tiden dersom den ankommer postterminalen før 13-14-tiden... Du må selvfølgelig ha med deg sendingsnummeret da. Ellers blir den sannsynligvis kjørt til postkontoret i morgen... 10.16, i følge pakkesporingen, men der stoppet den visst, sporingen viser i alle fall ikke at den er levert på postkontoret. Kommer den i morgen har jeg allerede reist, dessverre. Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Var på JP Bergen i dag, slik at de kunne se på kameraet, endte med at jeg fikk et nytt kamerahus rett over disken. Nå fungerer det fint Takk JP! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Var på JP Bergen i dag, slik at de kunne se på kameraet, endte med at jeg fikk et nytt kamerahus rett over disken. Nå fungerer det fint Takk JP! Så det var kamerahuset allikevel! Uansett, så ordnet det seg. Kun timer igjen Ok, litt mer en 24, men pytt pytt ... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 I det klokken tikker over midnatt imorgen. Så er Tom å finne en eller annen plass i Bærum, ute med sitt analoge slr? Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Var på JP Bergen i dag, slik at de kunne se på kameraet, endte med at jeg fikk et nytt kamerahus rett over disken. Nå fungerer det fint Takk JP! Så det var kamerahuset allikevel! Uansett, så ordnet det seg. Kun timer igjen Ok, litt mer en 24, men pytt pytt ... Alt ordnet seg JP var veldig sammarbeidsvillig. Gleder oss til uka Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 I det klokken tikker over midnatt imorgen. Så er Tom å finne en eller annen plass i Bærum, ute med sitt analoge slr? Du ser nok ikke ute med kamera før utpå mandag ettermiddag ... Og da i Tanum området. Skal ut å fotgrafere en konfirmasjon i dag. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Dere er heldige dere som er vant med å bare gå ut å finne gode motiver. det er en teknikk jeg "aldri" har prøvd ut før (en gang på photowalk) så jeg hadde vel likt meg bedre med en makro frempå... Får vi reversere? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Dere er heldige dere som er vant med å bare gå ut å finne gode motiver. det er en teknikk jeg "aldri" har prøvd ut før (en gang på photowalk) så jeg hadde vel likt meg bedre med en makro frempå... Får vi reversere? Får heller ikke til og gå og lete etter motiver. Blir ikke gode bilder av det for min del. Finner faktisk de beste motivene når jeg ikke leter etter dem. Har liten erfaring med konkurranser (eller utfordringer som nå), så det blir interessant og se om det blir noen gode bilder av det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Dere må passe på å ikke gjøre dette for vanskelig. Det er bare å ta seg en spasertur og se dere om. Ta bilder av ting som dere tser interessant ut; prøv uvante vinkler, gå tett opptil osv. Tom Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Eller gjør som meg og overtal et vennepar til å stå foran kameraet. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 For dere som ikke fikk tak i kamera gjennom JP, og ikke har eget utstyr, vil jeg tipse om denne annonsen. Jeg ble såpass trigget/fikk lysten til å prøve film av denne utfordringen, at jeg har gått til innkjøp av utstyr. Har fått tak i et Nikon F80, brukt, via foto.no. Er 500 kr en ok pris i dag for et Nikon F80? Skal hente det i dag. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Er 500 kr en ok pris i dag for et Nikon F80? Skal hente det i dag.Absolutt, det er et finfint kamera det... 500kr er ingen upris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå