Gå til innhold

Råd/hjelp til valg av raid kontroller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er et greit RAID kort, ikke noe fancy med det. 2 kanaler.

 

Her er et greit RAID kort, ikke noe fancy med det. 2 kanaler.

 

 

 

TAKKER...

 

Har null peilig på slike ting, men vet du hvordan hastigheter vil funger på denna i forhold til en dyr en?

Hvilke forsjeller er det egentlig på dem?

Lenke til kommentar

Morsomt at du anbefaler trådstarter en kontroller med PCI-grensesnitt, da PCI-grensesnittet kun støtter 133 MB/s overføringshastighet. (vet ikke om dette er half eller full duplex. uavhengig av det vil jo uansett ytelsen på de to SSD-diskene bli sakket ned av hastigheten på grensesnittet). Du må nok over på PCI-X eller PCI-E, Azaziel, for å få utnyttet SSD-diskene sitt fulle potensiale. Anbefaling av kontroller kan jeg dog ikke hjelpe deg med, da jeg ikke er oppdatert på den fronten.

Lenke til kommentar
Morsomt at du anbefaler trådstarter en kontroller med PCI-grensesnitt, da PCI-grensesnittet kun støtter 133 MB/s overføringshastighet. (vet ikke om dette er half eller full duplex. uavhengig av det vil jo uansett ytelsen på de to SSD-diskene bli sakket ned av hastigheten på grensesnittet). Du må nok over på PCI-X eller PCI-E, Azaziel, for å få utnyttet SSD-diskene sitt fulle potensiale. Anbefaling av kontroller kan jeg dog ikke hjelpe deg med, da jeg ikke er oppdatert på den fronten.

 

 

okey..

holler både PCI-X og PCI-E viss jeg skulle finne ut at eg vil ha 4 i raid foreks?

Lenke til kommentar
Morsomt at du anbefaler trådstarter en kontroller med PCI-grensesnitt, da PCI-grensesnittet kun støtter 133 MB/s overføringshastighet.

 

enda en ups (jeg trenger søvn)... Prøver igjen: En billig og en dyr

 

 

(grunnen til at jeg valgte akkurat de modellene var at jeg hadde brukt de før på jobben)

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk OCZ core 64gb ssd disker her. De fungerer ikkje i alle kontrollere.

 

De har problemer med å legge inn windows på dem.

 

Har testet på 3 stk SAS kontrollere. NO go med å installere windows på dem.Kan fint sette opp raid og bare ha dem som en disk i windows. Men da er liksom vitsen borte synes jeg.

 

 

OCZ har litt kompatiblitets problemer med enkelte kontrollere.

 

Marvel kontrolleren på mitt Evo kort fungerer ssd diskene bra på. ICH9 kontrolleren fungerer heller ikkje bra.

 

Bare vær obs på at disse diskene kan være litt vriene å få til på diverse kontrollere :)

Lenke til kommentar
Jeg har 2 stk OCZ core 64gb ssd disker her. De fungerer ikkje i alle kontrollere.

 

De har problemer med å legge inn windows på dem.

 

Har testet på 3 stk SAS kontrollere. NO go med å installere windows på dem.Kan fint sette opp raid og bare ha dem som en disk i windows. Men da er liksom vitsen borte synes jeg.

 

 

OCZ har litt kompatiblitets problemer med enkelte kontrollere.

 

Marvel kontrolleren på mitt Evo kort fungerer ssd diskene bra på. ICH9 kontrolleren fungerer heller ikkje bra.

 

Bare vær obs på at disse diskene kan være litt vriene å få til på diverse kontrollere :)

 

 

Eg leste om ein viss krangel du og diverse andre hadde ang problemer med disse diskene(går ut ifra det er kun i Raid?)

Å selfølgelig rett etter jeg hadde installert den, så eg tenkte eg, at eg hadde skvetta litt bæsj på leggen...

 

Kjørte vista 64, å blei veldig skuffa, var liksom ingen forsjell på ssd`en og F1 750 serien...

 

La innpå xp64, å det blei litt bedre...

 

Den kontrolleren du snakker om,Marvel, vil den funke på Abit IX38, siden du nevner Evo kortet ditt...Har HK noen betydning for støtte av kontrollere meine eg?

(Fant den ikkje i prisguiden, hvor er den å få kjøpt?)

 

Å siden eg følte ting gjekk litt seint, i forhold til forventningene i vista, har diskene dårlig støtte for vista, kontra Xp??

 

Å ein ting, hvordan er hatigheten med de to?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...