medlem-124997 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Vi kjøpte en ny bærbar PC fra ACER her om dagen men får den ikke på nett. Jeg har koblet den til internettet vårt men det står bare at den har "begrenset tilgang". Help me out here. Steg for steg. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Vi kjøpte en ny bærbar PC fra ACER her om dagen men får den ikke på nett.Jeg har koblet den til internettet vårt men det står bare at den har "begrenset tilgang". Der motsier du deg litt tror jeg, du sier den ikke kommer på nett men så sier du at den kommer inn med begrenset tilgang, trådløst nett det er snakk om? Hva heter router/switch dere bruker? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det han iallefall mener (tror jeg) er at han kommer til routern, men ikke videre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Nei , begrenset tilgang er når windows ikke får DHCP og setter sin egen reserve ip adresse (169.. et eller annet) på adapteret. Uten mottatt DHCP har han jo såklart ingen dns server heller så internet surfing kan man jo da glemme. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Nei , begrenset tilgang er når windows ikke får DHCP og setter sin egen reserve ip adresse (169.. et eller annet) på adapteret.Uten mottatt DHCP har han jo såklart ingen dns server heller så internet surfing kan man jo da glemme. Og hvordan løser man dette? Har nettopp kjøpt meg ny pc selv, dette også en acer, med samme problemet. Akkurat nå sitter jeg på en annen lap top og der fungerer det fett. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Svært viktig å få oppgitt om det PCene er koblet opp kablet eller trådløst. Hvilken IP-adresse får de tildelt av DHCP-server? Ved trådløst, er nettet sikret (WEP/WPA/MAC) og riktig nøkkel lagt inn? Husk at enkelte tegn i nøkkelen ikke nødvendigvis aksepteres av software/hardware på PC. Er drivere for benyttet nettverkskort riktig installert? Og evt. oppdatert til nyeste utgave? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Svært viktig å få oppgitt om det PCene er koblet opp kablet eller trådløst. Hvilken IP-adresse får de tildelt av DHCP-server? Ved trådløst, er nettet sikret (WEP/WPA/MAC) og riktig nøkkel lagt inn? Husk at enkelte tegn i nøkkelen ikke nødvendigvis aksepteres av software/hardware på PC. Er drivere for benyttet nettverkskort riktig installert? Og evt. oppdatert til nyeste utgave? Får ip-adresse automatisk. Nettet er sikret, og riktig nøkkel er lagt inn. Den aksepterer også nøkkelen. Har akkurat skrudd på pc'en. Så og si. Så skal vel ikke være noe problem med drivere da? Det jeg er skeptisk til er dette med at den automatisk deler ut ip. Kan problemet ligge der? Edit: Har prøvd et annet trådløst nettverk nå, og det funker. Hvilket tyder på at det er nettverket som er problemet. Kanskje dette er feilene hos trådstarter også? Endret 21. august 2008 av Mazkin1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Det er trådløst hos meg. Og sikret. Det står at den er koblet til med begrenset tilgang. Ett lite gult varselskilt med utropstegn nede i høyre hjørne. Mener å huske at vi hadde samme problem en gang med en annen PC. og at det da var noen tall/kode som var feil. Hvor finner jeg isåfall disse tallene? Å kan jeg bare bruke de som er på denne PC'n å skrive inn disse på den nye? Speedtouch multimodem ST780WLT er det modemet heter. Fra telenor. Nei , begrenset tilgang er når windows ikke får DHCP og setter sin egen reserve ip adresse (169.. et eller annet) på adapteret.Uten mottatt DHCP har han jo såklart ingen dns server heller så internet surfing kan man jo da glemme. Å Hva gjør man så? For jeg tror kanskje du er inne på noe her. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har dere prøvd å ringe deres ISP ? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Har dere prøvd å ringe deres ISP ? Nei. Tenkte kanskje jeg fikk svaret på problemet her inne først. Er ikke ISP veldig dyrt? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg restartet routeren, og satte den opp på nytt. Nå fungerer det utmerket. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Det er liten vits å ringe ISP når det er krypteringsnøkkelen på WLAN som trolig er problemet. Resetter du routeren så slås kryptering av og du vil kunne få forbindelse dersom PC WLAN er OK. Vet du ikke krypteringsnøkkelen så logger du bare inn på routeren ved å taste inn ipadressen i nettleser. http://192.168.1.1 http://192.168.0.1 http://10.0.0.1 og http://10.0.0.138 er de mest brukte adressene. Passord og brukernavn finner du i manualen. Når det gjelder kryptering så se her: http://blog.sgaah.com/?p=29 Endret 23. august 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 24. august 2008 Forfatter Del Skrevet 24. august 2008 jeg skrudde router av og på og på denne PC'n mistet og igjenvant jeg forbinnelsen. Jeg mistet også forbinnelsen på den nye PC'n men når den kom igjen står fremdeles tilgang på "Lokal". (Plutselig var nettverket mitt usikret og har tallet 2 bak seg. Skal dette skje? tror det er sikret igjen nå men det er fremdeles nettverk nr 2) jeg kom inn på routeren vår med den siste adressa http://10.0.0.138/ Men det er bare med den gamle PC'n. Hva nå? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Da må du inn på routeren din og sette den opp igjen. Da funket det i alle fall for meg. Og vi fikk samme feilmelding. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Da må du inn på routeren din og sette den opp igjen. Da funket det i alle fall for meg. Og vi fikk samme feilmelding. Hva mener du med sette den opp igjen? Hvordan gjøres det? Må jo gjøre det fra PC'n som kommer på nett da. Tenker jeg bare ringer telenorhjelpen jeg. For dette har jeg ikke tålmodighet til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå