Gå til innhold

Lage meny med Adobe

Anbefalte innlegg

Hei

For nokon år sidan gjekk eg på data folkehøgskulen. Der laga me bla internett sider. Ein av tinga me lag var ein meny. Denne vart laga med hjelp av adobe (illustrator trur eg) Det som skjedde var at når musepeikaren var over tekst, så t.d utvida den seg og endra farge. Her er det mange muligheter.

Der eg huska var at det var ein del arbeid. Måtte merke, og det var noko lag inne i bilde.

Kan noko hjelpe meg?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva trenger du hjelp til? Å designe knapper, eller å kode HTMLen eller implementere javascripte som brukes for mouseover knapper?

Om du bruker Illustrator eller Photoshop er ett fett da det er tegneprogrammer. Du må så sette grafikken sammen i ett HTML program som Dreamweaver.

Eller du kan google "how to make mouse over buttons" og se hva du finner. Eller du kan laste ned ferdig menyer og bare endre navnet på dem.

Det er en hel del ledd i prosessen her og du er ikke spesielt tydelig på hva du faktisk trenger hjelp med.

AKIRA

Lenke til kommentar

Du trenger ikke adobe-programmer for dette. Du kan gjøre det så enkelt som å legge til en hover-effekt på linker!

CSS:

a {
color: #farge;
}

a:hover {
color: #hoverfarge;
}

HTML:

<a href="dinside">dinside</a>

Du kan også skrive <a href="dinside" target="_blank">dinside</a> for å få siden til å komme opp i en ny fane/vindu.

Om du ønsker at dette kun skal gjelde i meny, lager du for eksempel en div som heter meny, da blir koden slik:

CSS:

#meny a {
color: #farge;
}

#meny a:hover {
color: #hoverfarge;
}

HTML:

<div id="meny">
<a href="dinside">dinside</a>
</div>

Et hett tips til deg om du lurer på noe slikt i fremtiden - sjekk kildekoden på siden! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...