Gå til innhold

Hvorfor dårlige bilder på tv fra D300?

Anbefalte innlegg

Pappa satt å viste bilder på tv fra sitt canon powershot s5 is,det var veldig god bildekvalitet på skjermen,flotte farger,skarphet osv,så koblet jeg mitt Nikon D300 til og ble veldig skuffet,bildene var MYYYe dårligere.på alt'

Har noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper kompakt kamera viser original JPGene som kamera har tatt og lagret. Men D300 tipper jeg bare viser thumbnails previews som er ment å se på den lille skjermen bak. Jeg antar at når du overfører bildene til PCen din så holder de mye høyere kvalitet enn kompaktkamera?

AKIRA

Lenke til kommentar

D300 er markedets beste kamera å vise bilder på TV med.

Men DA MÅ DU BRUKE HDMI-KABEL!

Ikke den simple løsningen med videokabel som følger med. HDMI-kabel må kjøpes separat.

Da vil du banke powershot'en.

Lenke til kommentar
D300 er markedets beste kamera å vise bilder på TV med.

Men DA MÅ DU BRUKE HDMI-KABEL!

Ikke den simple løsningen med videokabel som følger med. HDMI-kabel må kjøpes separat.

Da vil du banke powershot'en.

Skal vedde på att powershoten ikke bruker hdmi kabel den heller så de burde vise like bra bilder i allefall. Regner med d300 ikke har noe dårligere oppløsning på thumbnailene sine. Eller så er det rett og slett att d300 viser tumbnail og powershot viser hele jpg fila (som nevnt over) og får utnyttet litt mer av den "dårlige" oppløsningen på tv'n. Men hvorfor skulle den det? hva er poenget med videoutgang om man ikke får bedre oppløsning enn på kameraets skjerm.

Men du kan i allefall sjekke om kameraet ditt er innstilt til pal og ikke ntsc.

oppløsninger

Pal TV 720 x 486

HD ready 1280 x 720

Full HD 1920 x 1080

En widescreen lcd skjerm 1680 x 1050 (finnes sikkert høyere)

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Stemmer nok de svarene som har kommet, men ønsker å tilføye at canon powershot s5 ikke er noen "lilleputt" innen bildekvalitet... Dette er vel om ikke jeg husker feil canons flaggskip innen kompakt.. ;) Vet at mange canon-fotografer har et slikt kamera i baggen som en reserve..

Allikevel; D300 bør vel ha bedre bildekavlitet dersom bildene blir tatt- og vises riktig ;)

Lenke til kommentar

Du må kanskje tune JPEG-motoren litt også for å kunne banke fatterns kompakt-kamera. D300 per default er vel satt opp til å være photoshop-vennlig (ikke så veldig oppskarpa, ikke så veldig mettede farger), mens kompakt-kameraer prøver jo å produsere bilder som er klare for skjerm og skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...