pleiadene Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Pappa satt å viste bilder på tv fra sitt canon powershot s5 is,det var veldig god bildekvalitet på skjermen,flotte farger,skarphet osv,så koblet jeg mitt Nikon D300 til og ble veldig skuffet,bildene var MYYYe dårligere.på alt' Har noen forklaring på dette? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Tja det som ofte er problemet er at du berre viser det same du har på LCD'en på kameraet (samme oppløysning). Ikkje at eg aner kor høg denne er, men sikkert ikkje verdt å rope hurra for. Sånn er det nok bare. Kameraet støtter sikkert ikkje bettre output på video. Same problem på mitt Sony A100. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Tipper kompakt kamera viser original JPGene som kamera har tatt og lagret. Men D300 tipper jeg bare viser thumbnails previews som er ment å se på den lille skjermen bak. Jeg antar at når du overfører bildene til PCen din så holder de mye høyere kvalitet enn kompaktkamera? AKIRA Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Kople D300 til tv med HDMI kabel så skal du se forskjell! (hvis du har hdtv da..) Da får du vel 1080p oppløsning Endret 19. august 2008 av jvc1986 Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Om du skyter i RAW, så kan det være at du får den dårlige previewen som du ser på lcd-skjermen på kameraet. Prøv å skyte et bilde i JPEG og se om det ser bedre ut. Dersom det ser bedre ut, så kan du begynne å skyte i RAW+JPEG så du kan banke fatter'n sine bilder. Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 alle bildene er tatt i RAW+JPEG Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Du ser bare JPG'ene på den lille, mest sannsynlig ser du bare JPG på TV'en og... Hva med å prøve seg farm å finne ut hva som kan være galt? Bytt ledning, ta bilder i forskjellige kvaliteter osv... Lenke til kommentar
edan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 D300 er markedets beste kamera å vise bilder på TV med. Men DA MÅ DU BRUKE HDMI-KABEL! Ikke den simple løsningen med videokabel som følger med. HDMI-kabel må kjøpes separat. Da vil du banke powershot'en. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) D300 er markedets beste kamera å vise bilder på TV med. Men DA MÅ DU BRUKE HDMI-KABEL! Ikke den simple løsningen med videokabel som følger med. HDMI-kabel må kjøpes separat. Da vil du banke powershot'en. Skal vedde på att powershoten ikke bruker hdmi kabel den heller så de burde vise like bra bilder i allefall. Regner med d300 ikke har noe dårligere oppløsning på thumbnailene sine. Eller så er det rett og slett att d300 viser tumbnail og powershot viser hele jpg fila (som nevnt over) og får utnyttet litt mer av den "dårlige" oppløsningen på tv'n. Men hvorfor skulle den det? hva er poenget med videoutgang om man ikke får bedre oppløsning enn på kameraets skjerm. Men du kan i allefall sjekke om kameraet ditt er innstilt til pal og ikke ntsc. oppløsninger Pal TV 720 x 486 HD ready 1280 x 720 Full HD 1920 x 1080 En widescreen lcd skjerm 1680 x 1050 (finnes sikkert høyere) Endret 23. august 2008 av Phaser_ Lenke til kommentar
arela Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Måtte bare prøve, og ja - D300 gir glimrende bilder på TV med HDMI. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Stemmer nok de svarene som har kommet, men ønsker å tilføye at canon powershot s5 ikke er noen "lilleputt" innen bildekvalitet... Dette er vel om ikke jeg husker feil canons flaggskip innen kompakt.. Vet at mange canon-fotografer har et slikt kamera i baggen som en reserve.. Allikevel; D300 bør vel ha bedre bildekavlitet dersom bildene blir tatt- og vises riktig Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Du må kanskje tune JPEG-motoren litt også for å kunne banke fatterns kompakt-kamera. D300 per default er vel satt opp til å være photoshop-vennlig (ikke så veldig oppskarpa, ikke så veldig mettede farger), mens kompakt-kameraer prøver jo å produsere bilder som er klare for skjerm og skriver. Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 PS! Jeg har bare prøvd med 14 bits *.nef filer. no problemas Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Tror alle Nikon dSLR kun viser thumbnails via tv out, unntatt hvis du zoomer inn på bildet, da ser du merkbar forskjell på tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå