IseliLja** Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg hadde kyssesyken for et halvt år siden. Nå har jeg fått vondt i halsen og det begynner å komme hvitt belegg der. Noe jeg hadde da jeg hadde kyssesyken. Kan man få hvitt belegg i halsen av vanlig halsbetennelse, eller er det stor sannsynlighet for at jeg har fått tilbakefall? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hei. Hvor er ligger beleggene? (beskriv) Har du mer enn ond i halsen? feber? osv.. Alder? Arbeid? Angående kyssesyken: Det er lite fare hvis de ikke har hatt direkt kontakt med en som har sykdommen, aktivt. Lenke til kommentar
IseliLja** Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Takk for svar Det ligger rundt og inne i åpningen der lufta fra nesa kommer (haha, teit forklart, men du skjønner vel). Det er også litt hovent der. Ingen andre symptomer enn vondt i halsen. (men det hadde jeg ikke forrige gangen jeg hadde kyssesyken heller). Er 19 år og jobber som servitør. Har ikke hatt kontakt med noen med kyssesyken, så vidt jeg veit... Endret 19. august 2008 av IseliLja** Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Det er fult mulig å får en re-infeksjon av kyssesyken, men sannsynligheten er små, hvis du ikke har vært i direktkontakt med en som har aktivtinfeksjon. Jeg setter spørsmål om det kan være en oral candidiasis, men dette må selvfølgelig utredes av en lege. Så lenge du ikke har flere symptomer, tror jeg det er ikke så farlig. Hvis ei, kan du alltid ta kontakt med fastlegen/legevakt. Lykke til! Vaio Endret 20. august 2008 av Vaio Lenke til kommentar
mortania Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det kan jo rett og slett hende dette er bakterierelatert betennelse i mandlene. Da hadde jeg fra hvitt til sort belegg på mandlene, men kunne ikke gjøre noe fordi jeg som regel har virusrelaterte betennelser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå