tmg Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg har nå hatt ganske røde øyne (utvidede blodkar i øynene antar jeg), siden helga, virker som de er såre, svir litt når jeg blunker. Jeg går også rundt og er konstant trøtt, sovna en time på ettermiddagen nå hver dag i det siste og har litt hodepine som kommer og går. Det logiske svaret ville vel vært at jeg sover for lite, men har sovet 8-10 timer hver natt, er 18 år så burde ikke kreve så mye mer søvn. Og har levd ganske mye på 5-6 timer søvn hele forrige skoleår før ferien, uten å få noen som helst plager (bortsett fra å bli trøtt om jeg har sovet for lite selvfølgelig, men dette har løst seg med en god natts søvn). Sitter en del foran pcen, har lest litt rundt det og sett at dette kan føre til tørre øyne, som gir irritasjon og tretthet. Men jeg har brukt mange timer daglig foran pcen i mange år nå, så ser ikke logikken i at jeg skal få tørre øyne nå plutselig, etter at jeg aldri har vært plaget i godt over 3-4 år med en god del pc-bruk. (Sitter ikke kun foran pcen, har et sosialt liv, går på skole og jobb osv, men vennegjengen med meg selv har pc-spill som "hobby", så det blir en del på kvelder og i ferien osv. Bare for å klarere det at det er ikke snakk om pc 24/7, men alikevel et par timer om dagen ) Er disse tingene felles symptomer til en sykdom, som jeg bør sjekke opp, eller er det noe jeg kan gjøre? Om noen som har hatt lignende plager har noen erfaringer, evt. noen med utdanning innen helse vet noe? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hei. ta en titt på denne tråden først: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=931921 Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå