Hillvill Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har tengt på en asus eee 900 med linux. Men så lurte jeg om man kunne få works på den da? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvorfor skal du pine deg med Microsoft Works, det finnes mange og bedre frie og gratis alternativer! Svaret på spørsmålet ditt: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...ion&iId=380 Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 takk, for utroligt raskt svar Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 OpenOffice er vel milevis bedre enn Works? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 OpenOffice er vel milevis bedre enn Works? jepp det er det. og det er IKKE et microsoft produkt Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Husker i det Herrens år 199... at jeg måtte bruke MS Works et helt år på skolen, for å lære grunnleggende IKT (tekstbehandling, regneark...) MS Works er ikke verdt cd-rom'en den shipper på en gang. En ting er at alle ikke har behov for like avanserte kontorprogrammer, men MS Works virket som var bevisst forkrøpla for å ikke true markedet til MS Office. Bruk OpenOffice eller noe annet (Nå er det noen år siden jeg hadde mitt anstrengende møte med Works, men jeg testet det faktisk for ikke så lenge siden, kun for å se om programmet hadde forbedret seg noe. Men det hadde det altså ikke Den bruker også egne proprietære filformat, som dermed er enda mye særere enn proprietære .doc osv.) Endret 20. august 2008 av Langbein Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Husker i det Herrens år 199... Du verden... Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvis du bare bruke kontorpakker til tekstbehandling, anbefaler jeg Abiword, liten men avansert tekstbehandler, som prøver så godt den kan å erstatte word. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hva er best av Abwiword og OpenOffice Writer? Har bare prøvd sistnevnte... Forskjellige målgrupper? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Abiword er langt lettere, og passer således bedre for svake maskiner der man har behov for enkel tekstbehandling og slikt. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Etter at abiword 2.6 ble sluppet ut, har Abiword og Openoffice writer samme funksjonalitet. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det var nytt for meg.. Må teste ut på nytt snart Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 I see. Holder meg vel til Writer da. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Hvis du bare bruke kontorpakker til tekstbehandling, anbefaler jeg Abiword, liten men avansert tekstbehandler, som prøver så godt den kan å erstatte word. Den mangler ihvertfall et oversiktlig sted for innstillinger for språk, ordbøker, standard lagringsmappe, standard filformat som skal lagres til, etc. Dessuten har OpenOffice ca. 20 toolbars, i motsetning til AbiWord som har 2-3. Abiword virker fortsatt, for meg, å være en enkel app for startuptid-geeks. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Abiword virker fortsatt, for meg, å være en enkel app for startuptid-geeks. Jeg syns det virker som man trenger mindre og mindre avanserte editorer jo mer geek man blir. Som regel skriver jeg ting rett i en ren teksteditor, så har jeg fullt fokus på teksten og ikke alt rundt. Skal det gjøres "pent" en gang, er det en smal sak å gjøre det i etterkant.. og da blir det ofte til html uansett. Skal dog sies at jeg ikke skriver all verden, blir mest kode og kommentarer, og da er ren tekst uansett å foretrekke.. Har forøvrig AbiWord installert på Eee'en, selv om jeg ikke bruker det så ofte, og det virker ihvertfall som programmet går svært bra på den lille maskinen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg syns det virker som man trenger mindre og mindre avanserte editorer jo mer geek man blir. Du har kanskje et poeng der. Selv bruker jeg sjeldent noe annet enn Emacs om dagen, og trengs formatering så blir det LaTex. Forøvrig har jeg office installert på en virtualisert Windows, ene og alene på grunn av stave/gramtikkontrollen. Akkurat på det punktet er faktisk Office totalt overlegen alle alternativer. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 ...for vim/emacs er 'mindre avanserte'? Jobber jo vanvittig mye fortere med (ren)tekstbehandling med disse, og det er vel ikke akkurat grunnet mangel på funksjoner. Er det noe disse har i fokus er det jo tekstbehandling (til forskjell fra tekstformatering). .../kverrulant :--p ...og LaTeX er fint :-) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 comicz: Poeng der. Jeg skulle egentli ikke sagt meg enig i det han sa. Men det jeg tenkte på som mindre avansert var at absolutt alt gjøres fra tastaturet. Ikke noe kluss med mus og alskens kjipe menyer Jeg vet ikke hvordan vim er da jeg aldri har brukt det, men det mest geniale med Emacs er at men i utgangspunktet aldri trenger å bevege fingrene bort fra asdf-jklø posisjonen. Piltaster og slikt er for pyser Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Jeg syns det virker som man trenger mindre og mindre avanserte editorer jo mer geek man blir. Som regel skriver jeg ting rett i en ren teksteditor, så har jeg fullt fokus på teksten og ikke alt rundt. Skal det gjøres "pent" en gang, er det en smal sak å gjøre det i etterkant.. og da blir det ofte til html uansett. Skal dog sies at jeg ikke skriver all verden, blir mest kode og kommentarer, og da er ren tekst uansett å foretrekke.. Har forøvrig AbiWord installert på Eee'en, selv om jeg ikke bruker det så ofte, og det virker ihvertfall som programmet går svært bra på den lille maskinen. Ikke noe galt med hverken teksteditorer, Abiword eller startup-geeks, men OpenOffice har en del åpenbare fordeler for en del brukere i forhold til Abiword. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå