Gå til innhold

orginal widows,får ikke aktivert! HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå nettopp formatert og "fikset" den bærbare dataen til min mor. Dette er en compa shait pc som har n produktnøkel klistret under pc`n. MEN når jeg skal aktivere, og følger instruksene,så kommer jeg til de jeg skriver inn nøkkel. Jeg skriver inn nøkkelen og trykker enter... Da blir alt borte en stund ( i den blåe fine ruten ) og så kommer det bare de tre alternativene

" ring en venn" " regstrer seinere " Prøv på nytt "

Hvorfor i varte skjer det ikke noe mer når jeg skriver inn en ORGINAL nøkkel? :(

Håper noen kan hjelpe :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av windows installerte du, og hvilken versjon har du nøkkel til?

Husk at det kan være forskjellige lisensieringsmodeller for XP, selv om begge ser like ut.

Til PCen til mordi er du sannsynligvis nødt til å ha en "OEM" versjon av den XP versjonen du har lisens til.

Tror det er så mye som tre forskjellige 'versjoner' av XP Pro. OEM, vanlig og volumlisensiering (populært kalt corporte edition). En OEM nøkkel vil for eksempel ikke fungere på corporate, og omvendt.

Endret av Mirage-ness
Lenke til kommentar

Takk for svar så langt ! Det er Xp Pro med SP1 Norsk verson.

På den cd'n som følger med står det " Only for distribution with a HP or a Compaq Pc"

Og det er denna cd' som fulgte med. Produktnøkkelen sto under, Og det var den jeg brukte.

Men jeg kommer liksom ikke vidre, etter at jeg har skrevet inn nøkkelen osv... Akkurat som den bare "overseer" den :hmm:

Jeg prøvde å aktivere by phone, og skrive inn en hel haug med nummer.. g helt til slutt masse spørsmål... men hjalp lite det også gitt....

Jeg trur jeg tar en tlf til gutta boys i morgen,så hjelper dem meg sikkert der :) dem BØR det :p Kjedlig å bruke privatkopiert Xp når jeg faktisk HAR orginal nøkkel :p hehe

Men takk for hjelpen uansett :)

Forbehold skriveleif, tastaturet på denne pc`n suger krommet av et hengerfeste!

Endret av stutbokk
Lenke til kommentar
Når maskinen kommer levert med f.eks Windows Xp Home, er en nødt til å kontake Fujitsu Siemens for support da?

Skulle ønske det var mulig å laste ned Xp når en har serienummeret.

Det er Fujitsu Siemens som har all support. Ditt serienummer vil bare virke på Windows XP Home (og evt. bare på CD er merket Fujitsu Siemens - dette hvis det står Fujitsu Siemens på lisensklebelappen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...