GLN Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Et av bildene fra søndagens tur. Overlevde den s/h konverteringen?: Exif: Brennevidde: 44mm Blender: f/5.6 Iso: 100 Lenke til kommentar
nazrm Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Dette bilder gir meg svært lite. Er det en tanke bak bildet? Skal ikke si noe om S/H konverteringen, though.. Det får noen andre ta seg av. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Synes bilde i S/H ble alt for matt og kontrast løst, hvor det det ble litt for grått. Selve bilde ga meg heller ikke så mye, men skjønner hvor du vil hen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Synes det var et fint og interessant bilde jeg...men tror det ville være bedre i farger. Nå ble det lite kontraster i det, litt grått-i-grått slik at det meste gikk i ett. RandiA Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Det overlevde vel i og for seg sort/hvitt konverteringen, men hvorfor? Kan ikke se at dette bildet blir noe bedre av at det er sort/hvitt. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Tjaa. Motivet er jo interessant, men du kunne utnyttet det bedre. En ting er jo at himmelen ser utbrent ut. Hva slags form for sv konvertering brukte du? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Tok egentlig bilde av noe annet. Merket det da jeg skulle gå og tenkte det kunne være et bra motiv. Er fra en vei som er blitt nedlagt pga tunnel. Farge da?: S/H: Desaturate. Endret 19. august 2008 av Pirja Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Mye bedre i farge etter min mening, selvom skiltet stjeler litt vel mye oppmerksomhet nå som det var rødt. Endret 19. august 2008 av Eirikant Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Rød blir en ganske stor eye catcher der ja. Stor kontrast og alt det svadaet der. Himmelen er fortsatt utbrent, eller ekstremt overskyet. I så fall ville jeg prøvd meg fra en annen vinkel slik at du slipper det store pariet, eller kansje beskjæret det til panorama? Om de ikke har ryddet de vekk enda, så kan du jo stikke bort dit i morgen og for å ta noen nye bilder? Skriv ned alle tipsene i tråden på en post-it lapp, og prøv deg ut ifra det. Alltid lærerikt å angripe motivet fra forskjellige vinkel, ståsteder og synspunkt. Både fysisk, og, erh, psykisk? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 God og kjapp kritikk. Tar det med meg i minnet. Så får vi se om jeg stopper når jeg kjører forbi neste gang. Regner med det vil stå sånn for alltid. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Absolutt bedre i farge ja, skjønte det...... RandiA Lenke til kommentar
Carny Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Hvorfor vet jeg ikke, men dette bildet likte jeg umiddelbart. Jeg har lekt litt med det i PS for å få fram skiltet litt bedre (dog med en crappy laptop da maskinen min røk tidligere) Si fra hvis du vil jeg skal ta bort forslaget mitt (jeg vet for øvrig ikke hvor bra dette ble siden skjermen ikke er kalibrert). Jeg likte S/H versjonen best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå