Gå til innhold

Prob med Get,Telio og Belkin trådløs router

Anbefalte innlegg

Hei,

Opprinnelige problem var at jeg ikke fikk noe nett med på bærbare pcene over trådløse nettet, dette ble fikset enkelt og greit med en reset av routern, men så startet det andre problemet.

plutselig mistet jeg all kontakt med utenomverden,eneste som funker nå er direkte kobling fra get modem og til en stasjonær pc.

- prøvd kun å koble gjennom telio adapter til stasjonær pc uten suksess

- prøvd kun å koble gjennom belkin trådløs ruter uten sukess.

Alle andre forslag mottas med stor takk

PS! Husker før i tiden såp var det noe problemer med ip at den ble satt fast i siste pcen som var tilkoblet nettet for å resette dette måtte man ringe UPC som dem het på dne tiden, kan det være noe sånt her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må passe på at du ikke får ipkonflikt. Hvis f.eks både router og iptfn-adapter bruker 192.168.1.1 så blir det fort krasj.

Sjekk hvilke adresser de forskjellige enhetene bruker og endre f.eks router til 192.168.0.1 istedet for 192.168.1.1.

Når det gjelder Telio så må du enten plassere adapteret foran routeren eller forwarde porter i routeren (5060 + 16300 til 16700).

Etter du har koblet opp enhetene kan du resette modem hvis du ikke får internett (har med at Get leaser ut ipadresser mot macadresse på sist brukte nettverkskort).

Lenke til kommentar
Etter du har koblet opp enhetene kan du resette modem hvis du ikke får internett (har med at Get leaser ut ipadresser mot macadresse på sist brukte nettverkskort).

Hei,

Nettopp det jeg tror som er problemet, har vært borti det før det med ip adresse og mac adresse på sist brukte nettverkskort, derfor funker det kun å koble til stasjonære pcen diekte ingen bærbare funker heller ved direktetilkobling.

Hvordan resetter man modem? Har prøvd ipconfig /release og renew uten sukess.

Lenke til kommentar

Satt i hele går å knotet med AKKURAT samme problem. . . sigh.. :cry: fikk alt oppe gikk i 5min trådløst før det igjen ble dødt.

Resette et Motorola modem fra Get gjøres ved å skru av strømmen i 2-5 min etter det jeg har fått med meg.

Men ser nå at kanskje siden jeg koblet Belkin routeren etter Linksys VoIP vil det bli konflikter om begge kjører DHCP? Får ta en en ny visitt for å knote mer. Evt clone mac adresse om jeg får det til =) Samt teste å koble VoIP etter router.

Kan problemet ha noe med at dette er det billigste abbonement fra Get? Tenkte angående det med tildeling av én IP pr macadresse? .. . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...