aksjonist Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Her er lyden av D90: http://www.imaging-resource.com/PRODS/D90/...nD90shutter.mp4 Hentet fra preview hos imaging-resource; http://www.imaging-resource.com/PRODS/D90/D90A.HTM Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Calumetphoto selger huset til £695, inkl VAT. Det bør kunne indikere hvor vi skal også her i Norge. I kit, blir det nok mellom 1000 og 2000 for objektivet - dermed har vi nok rimelige 18-105 VR ute på markedet ganske snart. Vanlig pris blir jo trolig betydelig høyere. Iflg Nikons spesifikasjoner, så er objektivet særlig bra på full åpning i tele-enden, men meget godt over det meste av bildeflaten på 18mm. Dette synes jeg er ganske spennende, for Nikon posisjonerer kameraet m/kitobjektiv slik at det blir tiltalende og oppnåelig for veldig, veldig mange. Sensoren er essensielt den samme som på D300, med mindre modifikasjoner, trolig litt bedre høy-ISO og bedre støyegenskaper i LiveView/video-opptak. De har beholdt AF-skruen også, såvidt jeg kan se. Dermed kan dette faktisk også funke som backup-kamera for yrkesbruk: Nedstrippingene i forhold til D300 (enklere AF, færre bilder pr sek, ikke AF-fintuning, 96% søker, 12-bits osv) er slike som de fleste kan leve med. Samtidig er disse detaljene nok for meg til at jeg ville valgt D300 hvis jeg skulle hatt ett hus. Skulle jeg hatt to eller tre, blir D90 derimot veldig aktuelt. Både fordi dette er et veldig hendig kamerahus, og fordi det kan holde for veldig mange av video-opptakene jeg kunne tenke meg å gjøre. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Calumetphoto selger huset til £695, inkl VAT. Det bør kunne indikere hvor vi skal også her i Norge. I kit, blir det nok mellom 1000 og 2000 for objektivet - dermed har vi nok rimelige 18-105 VR ute på markedet ganske snart. Vanlig pris blir jo trolig betydelig høyere. Fotovideo har lagt inn priser på sine sider. Men det er kun kit'ene, ikke kun huset. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Calumetphoto selger huset til £695, inkl VAT. Det bør kunne indikere hvor vi skal også her i Norge. I kit, blir det nok mellom 1000 og 2000 for objektivet - dermed har vi nok rimelige 18-105 VR ute på markedet ganske snart. Vanlig pris blir jo trolig betydelig høyere. Fotovideo har lagt inn priser på sine sider. Men det er kun kit'ene, ikke kun huset. IKKE??? Nikon D90 kamerahus 8 490,- http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.asp...n&__redir=1 Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Er ikke dette litt i det dyreste laget? får vell håpe at prisen synker snart ellers så blir det litt for dyrt! Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Litt dyrere enn jeg håpet, men det burde vel kunne finnes ned mot 7 lapper da snart Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 IKKE??? Nikon D90 kamerahus 8 490,- http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.asp...n&__redir=1 Det var ikke der for noen minutter siden. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Litt dyrere enn jeg håpet, men det burde vel kunne finnes ned mot 7 lapper da snart Håper det i hvertfall! Ellers så blir det 40D på meg eller 450D har ikke bestemt meg ennå=) Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Lurer på hvor mye de kunne kuttet prisen om de kuttet funksjoner som video, liveview etc. Slik det ligger i dag, er 8500,- for mye når D300 koster 11.000,-. Da sparer jeg heller en måned ekstra og kjøper D300. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Noen som vet om noe sted en kan se video tatt med kameraet? Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Lurer på hvor mye de kunne kuttet prisen om de kuttet funksjoner som video, liveview etc.Slik det ligger i dag, er 8500,- for mye når D300 koster 11.000,-. Da sparer jeg heller en måned ekstra og kjøper D300. Helt enig skulle vore mye billigere i forhold til d300 er vell 9500 for kit pakken. Litt for mye for min smak! Håper 40D og 450D raser i pris nå så blir det mye billigere å kjøpe dslr! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Som sagt over her, den prisen faller nok ganske fort. Uten å ha sett/lest noen erfaringer enda (naturlig nok) virker videofunksjonen som en veldig fin tilleggssak som sikkert kommer til å være svært attraktiv for de som kommer til dslr for første gang og er vant til det fra kompakt. Skal ikke se bort fra at den er interessant for mange som har dslr fra før heller, da muligheten for manuell fokus og fokusskifte underveis i filming høres artig ut for å lage mer kreative filmsnutter enn man har kunnet uten profesjonelt utstyr. Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Noen som vet om noe sted en kan se video tatt med kameraet? http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon/Pr.../25446/D90.html Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Som sagt over her, den prisen faller nok ganske fort. Uten å ha sett/lest noen erfaringer enda (naturlig nok) virker videofunksjonen som en veldig fin tilleggssak som sikkert kommer til å være svært attraktiv for de som kommer til dslr for første gang og er vant til det fra kompakt. Skal ikke se bort fra at den er interessant for mange som har dslr fra før heller, da muligheten for manuell fokus og fokusskifte underveis i filming høres artig ut for å lage mer kreative filmsnutter enn man har kunnet uten profesjonelt utstyr. Ja video funksjonen virker virkelig heftig! Hvor mye tror dere 40D kit pris vil ligge på etter hvert ? ren tipping;) Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 TV TV TV! haha hva du mener? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvor mye HD video får man egentlig plass til på f.eks. et 8GB minnekort? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vi må jo legge på 25% moms++.ScandinavianPhoto har norsk nettbutikk, og prisen som er oppgitt er norsk pris inkl. mva. Den kommentaren var til Riffe og gjaldt hans kommentar om 7.000kr. Kommentaren om kun hus gjaldt SvandinavianPhoto. Ellers er veiledende på 10.500kr for D90 kit i underkant av det jeg hadde regnet med. Jeg regner med at vi snart vil se priser under 10.000kr. Kitobjektivet ser ut som en modifisert utgave av 18-135, bare litt kortere og nå med VR. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Lurer på hvor mye de kunne kuttet prisen om de kuttet funksjoner som video, liveview etc.Slik det ligger i dag, er 8500,- for mye når D300 koster 11.000,-. Da sparer jeg heller en måned ekstra og kjøper D300. Helt enig skulle vore mye billigere i forhold til d300 er vell 9500 for kit pakken. Litt for mye for min smak! Håper 40D og 450D raser i pris nå så blir det mye billigere å kjøpe dslr! En må se på D300-prisen ved introduksjon for å kunne sammenlikne riktig. Den ble lansert på ca 15000, og har falt 20-30% i gatepris. Hvor mye og hvor fort D90 vil falle, vil sikkert påvirkes sterkt av hvor godt det selger. Men D300 har falt mye på tross av veldig godt salg og egentlig liten konkurranse, så flere faktorer, ikke minst produksjonskapasiteten og forhandlernes prissetting, spiller nok avgjørende inn. Trolig vil Nikon satse på stort volum tidlig i livssyklusen til D90, det tilsier hyggelige priser etter hvert. Etter hvert får en nok kitobjektivet med for prisen en betaler for bare huset ved introduksjon. Når det gjelder priskutt med en enklere modell, så får vi nok se det i løpet av et års tid - men jeg for min del tror de neppe vil fjerne video-funksjonen fra begynnermodellene. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Vi må jo legge på 25% moms++.ScandinavianPhoto har norsk nettbutikk, og prisen som er oppgitt er norsk pris inkl. mva. Den kommentaren var til Riffe og gjaldt hans kommentar om 7.000kr. Kommentaren om kun hus gjaldt SvandinavianPhoto. Ellers er veiledende på 10.500kr for D90 kit i underkant av det jeg hadde regnet med. Jeg regner med at vi snart vil se priser under 10.000kr. Kitobjektivet ser ut som en modifisert utgave av 18-135, bare litt kortere og nå med VR. Ah falt endel biter på plass nå! Ja 10500 er for mye når d300 ligger nesten på samme pris. Mener dette er for mye for ett middelklasse kamera. Nikon må vell sette ned prisen på dette billigste kittet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå