Gå til innhold

Nikon D90 tråden og lanseringene 26 og 27 .August

Anbefalte innlegg

Kortid kommer D90 har ikkje D80 vore lenge på markedet nå?

Kan vi vente oss D90 til juletider kansje?

Ka trur dokke og hvilken prisklasse tror dere D90 vil ligge på? Kansje det blir den nye entry modellen til Nikon? Eller en semiproff modell?

Mvh Riffe

Endret av riffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vet noe som helst i det hele tatt om dette her, bortsett fra at et bilde tyder på at den får mikrofon, og det sies at man skal kunne ta opp videoer men den.

Vanligvis er det sånn at to siffere i modellnummeret betyr konsumentmodell, tre betyr semi-proff/prosumer og et siffer betyr helproff/ekstremt entusiatisk entusiast. Ergo havner denne i førstnavnte kategori, og vil fylle samme plass som D80, avansert konsumermodell. Noen entry level-modell blir det ikke, der har de D40(x) og D60. Jeg tipper at prisen blir rundt 6-8000, men jeg veit like lite som alle andre.

-Koffein :)

Lenke til kommentar
Kortid kommer D90 har ikkje D80 vore lenge på markedet nå?

Kan vi vente oss D90 til juletider kansje?

Ka trur dokke og hvilken prisklasse tror dere D90 vil ligge på? Kansje det blir den nye entry modellen til Nikon? Eller en semiproff modell?

Mvh Riffe

Det er vel et faktum at Nikon skal ha pressekonferanse og vise frem "noe" 27. august eller noe sånt. De hardeste reyktene skal ha det til at det er D90 og D3X.

For rykter erNikon Rumors stedet å lese.

Det er med D90 som med Jesus. Veldig mange tror, men veldig få vet.

Lenke til kommentar
Ingen vet noe som helst i det hele tatt om dette her, bortsett fra at et bilde tyder på at den får mikrofon, og det sies at man skal kunne ta opp videoer men den.

Vanligvis er det sånn at to siffere i modellnummeret betyr konsumentmodell, tre betyr semi-proff/prosumer og et siffer betyr helproff/ekstremt entusiatisk entusiast. Ergo havner denne i førstnavnte kategori, og vil fylle samme plass som D80, avansert konsumermodell. Noen entry level-modell blir det ikke, der har de D40(x) og D60. Jeg tipper at prisen blir rundt 6-8000, men jeg veit like lite som alle andre.

-Koffein :)

ah.skjønner...men hadde vore bra visst d90 kommer til ja la oss si til jul rundt 5-6tusen kansje..

blir vell en oppgradering fra d80 som sagt og forhåpentligvis med ett anstendig objektiv:) har ikkje bestemt meg for ka slags speilreflekskamera jeg skal kjøpe meg for første gang har sett på d80 og 450d samt noen av sony`s og pentax modeller men visst d90 kommer er vell dette også ett alternativ vist du søker et robust og skikkelig kamera? Verdt å vente på at det kommer?

Endret av riffe
Lenke til kommentar
"Sikre" med digre anførselstegn :)

Over 10 kilokroner hadde kanskje vært litt drøyt siden det er et konsumentkamera, men med et formodentlig godt kitobjektiv er det kanskje ikke så rart.

Nei det er no godt mulig men håper at et kommer lavere enn 10k kunne tenkt meg rundt 6000-7000 kr. Hadde vore topp..litt off topic men har det ikkje vore rykter om ett Canon EOS 50D også? Skulle komme rundt 27 august

Tilfeldig at den lanserest rundt Nikon 90`s dato?

Tipper det ikke er tilfeldig men selvsagt har ikke noen av merkene sagt noe om lanseringene. Noe som kan tyde på at det nettop er "rykter"!

men kryssser fingrene.

-Riffe-

Lenke til kommentar

Over 10 kilokroner hadde kanskje vært litt drøyt siden det er et konsumentkamera, men med et formodentlig godt kitobjektiv er det kanskje ikke så rart.

Nei det er no godt mulig men håper at et kommer lavere enn 10k kunne tenkt meg rundt 6000-7000 kr. Hadde vore topp..litt off topic men har det ikkje vore rykter om ett Canon EOS 50D også? Skulle komme rundt 27 august

Tipper det ikke er tilfeldig men selvsagt har ikke noen av merkene sagt noe om lanseringene. Noe som kan tyde på at det nettop er "rykter"!

men kryssser fingrene.

-Riffe-

Nå er det jo bare noen få dager til 27. august, da! Nikon har en erklært policy med max ca 2 års generasjonstid i dette segmentet, og det er jo tid for å gjenbruke D300-komponentene i en konsumentmodell, noe som også er erklært policy. En kan jo få D300 til rundt 10000 i dag, og også konkurransemessig bør nok huset ikke ligge over 6-7000 ved lansering? Tipper at den nye kitlinsa, 18-105/3.5-5.6 VR, (?) blir en lettere forenkla krysning av 16-85- og 18-200-zoomene. Og at den, på samme måte som med 18-70 for D70, blir ganske rimelig om en kjøper den sammen med kameraet.

Når det gjelder "D3X", så veit visst ingen noe sikkert. Nikon har jo ingen hast med å lansere en relativt lavt-selgende toppmodell akkurat nå, og vil kanskje vente ut FF-lanseringene som er ventet fra Sony og Canon. Det spekuleres jo i at Nikon skal bruke Sonys 24MP sensor, men det har vært påpekt at D3-sensoren bør være rimelig greit skalerbar til dobbel pixeltetthet, og ingen utenforstående er visst helt sikre på hvor den sensoren produseres!

Lenke til kommentar

men kryssser fingrene.

-Riffe-

Men så er nå ett slikt objektiv på d90 sikkert ikke så forferdelig dårlig:D håper det blir

mulig å kjøpe det også under 10 000. blir sikkert en bra lansering men tviler på at den lanserest så tidlig som slutten av september! men men

Nå er det jo bare noen få dager til 27. august, da! Nikon har en erklært policy med max ca 2 års generasjonstid i dette segmentet, og det er jo tid for å gjenbruke D300-komponentene i en konsumentmodell, noe som også er erklært policy. En kan jo få D300 til rundt 10000 i dag, og også konkurransemessig bør nok huset ikke ligge over 6-7000 ved lansering? Tipper at den nye kitlinsa, 18-105/3.5-5.6 VR, (?) blir en lettere forenkla krysning av 16-85- og 18-200-zoomene. Og at den, på samme måte som med 18-70 for D70, blir ganske rimelig om en kjøper den sammen med kameraet.

Når det gjelder "D3X", så veit visst ingen noe sikkert. Nikon har jo ingen hast med å lansere en relativt lavt-selgende toppmodell akkurat nå, og vil kanskje vente ut FF-lanseringene som er ventet fra Sony og Canon. Det spekuleres jo i at Nikon skal bruke Sonys 24MP sensor, men det har vært påpekt at D3-sensoren bør være rimelig greit skalerbar til dobbel pixeltetthet, og ingen utenforstående er visst helt sikre på hvor den sensoren produseres!

Lenke til kommentar
Er det en slags forumkode jeg ikke har fått med meg som tilsier at man lager en post som består av kun quotes?

Jeg ser ikke noe budskap i den posten, men jeg kan ta feil (har sett sånt før på div. fora).

Jeg har sett dette et par ganger og lurt litt. Men da har det enten vært en poster som tastet Svar litt for fort, eller skrevet svarene inne i quoten, slik at man ikke ser svaret med en gang :hmm:

Tom

Lenke til kommentar
D80 lå rundt 10k med kitobjektiv i starten (det var vel faktisk rundt 11 ved lansering, men droppet ganske fort). Så 10k for et kit og rundt 7 for kamerahus ved lansering er nok ikke så usannsynlig.
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at villedende pris på D80 kit med 18-135mm var over 12.000 ved lansering. Det var mulig å få den for 11.000 kort etter lansering, men det var etter det jeg husker ikke før året etter at vi så priser under 10.000. Siden det nye kit objektivet er med VR er det ikke urimelig at det koster litt mer enn 18-135mm selv om kvaliteten ellers er noenlunde den samme.

Må presisere at jeg kun snakker om norske priser og modeller med norsk garanti.

Lenke til kommentar

søren glømte å skrive eit svar hehe

synd at kit prisen blir så høg i starten då.

Men men nikon vil vell tjene penger.

Håpar at prisen starter på 7000 men det er vell å håpe på for mye desverre!

Håper at vi kan holde denne tråden open til lansering om 4 dager visst vi følger nikon rumors!

Riffe

Lenke til kommentar

Er ikkje 40D eit godt kamera også?

Jeg mener til mitt første dslr så kunne jeg tenke meg noe billig men jævlig bra!

Visst 50D kommer snart kommer den sikkert til å ligge på 10++? samme som 90D ??

Uansett kommer ikke 40D til å falle noe enormt? Er ikke et standard 40D kit da en flott nybegynnder kit vet at det blir liksom kansje for avansert men er det da lurt å kjøpe 40D fordi det da er muligens billigere?

Mvh Riffe

Lenke til kommentar

50d er ikke på markedet før om et halvt år hvis Canon følger tradisjonen.

Edit: Leser i en annen tråd at BA mener 50D er nært forestående. Jeg synes det er veldig rart hvis Canon parkerer sin 18mnd syklus nå, men det er jo mulig at de synes presset fra D300 er for stort, men Canon har ikke pleid å gjøre unntak av den grunn.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
50d er ikke på markedet før om et halvt år hvis Canon følger tradisjonen.

Edit: Leser i en annen tråd at BA mener 50D er nært forestående. Jeg synes det er veldig rart hvis Canon parkerer sin 18mnd syklus nå, men det er jo mulig at de synes presset fra D300 er for stort, men Canon har ikke pleid å gjøre unntak av den grunn.

Nei du sier noe der, men kan hende de også tenker på lanseringen av D90 muligens og vil utkonkurere både d90 og d300 med å komme i samme tid som visstnok d90 gjør 27.August visst vi skal tro på ryktene. Men rykter er rykter men likevell krysser eg fingrane:D

Riffe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...