..Bjørnar.. Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Under "control panel" og "personalization" var det tidligere et valg med "wallpaper". Not anymore. I samme slengen forsvant også bakgrunnen, og muligheten til å velge ny bakgrunn er ikke-eksisterende, heller ikke via høyreklikk og "set as desktop background". Noen som har en ide om hva som kan ha skjedd her? Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Har samme problem. Skjermbeskytter innstillinger forsvant helt plutselig i går. Når jeg går inn i kontrollpanel- -skrivebordsbakgrunn, får jeg meldingen: Denne funksjonen er deaktivert. kontakt systemansvarlig for flere detaljer. Håper noen på forumet har noen tips Endret 23. august 2008 av JULINGiKAKE Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Dere har garantert blitt rammet av en/flere trojaner/virus. Flere slike som legger inn policy baserte registry keys for å deaktivere bla desktop bakgrunn og screensaver. Registry nøklene er følgende på XP: Se under: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies \ActiveDesktop\ NoChangingWallpaper=1 : Brukere får ikke lov å endre NoChangingWallpaper=0 : Brukere får lov HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ System NoDispScrSavPage=1 : Screensaver tab borte NoDispScrSavPage=0 : Restriksjonen disabled Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Stemmer nok i mitt tilfelle. For første gang på over 8 år har det sneket seg inn en trojaner. Fikk mistanke når antivirus programmet ikke klarte å oppdatere definisjons filene. Skal kikke i vista registeret å se om jeg finner en lignende plass å reaktivere Takk for tipset. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Dere har garantert blitt rammet av en/flere trojaner/virus.Flere slike som legger inn policy baserte registry keys for å deaktivere bla desktop bakgrunn og screensaver. Registry nøklene er følgende på XP: Se under: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies \ActiveDesktop\ NoChangingWallpaper=1 : Brukere får ikke lov å endre NoChangingWallpaper=0 : Brukere får lov HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ System NoDispScrSavPage=1 : Screensaver tab borte NoDispScrSavPage=0 : Restriksjonen disabled Har sikkert samme problemet som resten her. Kun bakgrunnsfarge, men ikke bakgrunnsbilde. Undermapper vises som usynlige ikoner (har bare navnet under som viser at det er noe der). Har søkt gjennom med Spybot uten hell og nå ligger Ad-Aware og kjører for fullt, for bare vente å se. Hvis ikke starter jeg avast og eventuellt Combofix. Problemet kom etter at jeg restartet fordi maskinen begynte bla fram en mengde iler etter at jeg valgte avast screensaver. Håper noen har en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er ingen antivirus/malaware scannere som retter registry entryene da disse er helt "lovlige" registry keys å ha (group policy restriksjons baserte). Man må endre disse tilbake manuelt selv. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Fikk fikset problemet med Combofix. Programmet er Alfa og Omega. tok en restart da jeg så mirakler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå