Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister internett hele tiden...


Anbefalte innlegg

Hmm, har egentlig hatt problemet lenge, men det er bare nå jeg gidder å poste. Tenkte at siden jeg ikke kan ignorere problemet for alltid, kan jeg like så godt gjøre et forsøk på å løse det. Det er meget plagsomt... Jeg har en Acer Aspire 5613ZWLMi som mister internet connection hele tiden. Pc-en logger seg på en måte av og på. Disconnecter og reconnecter etter en viss tidsmengde. Noen som vet hva dette kan komme av? Tviler på det er ruteren som tuller litt, da jeg bruker trådløs nettverk når jeg spilelr online med Wii-en, og den disconnecter ikke i det hele tatt.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

google etter gratisprogrammet "network stumbler" og bruk det til å måle hvor godt signaet er der du sitter (det er S/N tallet). gi denne opplysningen til oss så vi kan se om det er relatert til signalstyrke eller ikke.

 

Sjek evt også singalet når du er i samme rom som ruteren, og se om du se at fenomenet da forsvinner eller fortsetter som normalt. det er lite vits i å oppgradere nettverksdrivere osv. før vi vet hva problemet faktisk er, eller i det minste har utelukket de mest vanlige problemene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan man bruker programmet, men jeg prøvde meg frem og det gikk ikke. Nederst så står det "ingen tilgang" og "gps:disabled". Har det noe med dette å gjøre?

 

Når jeg er i samme rom som ruteren så oppstår fortsatt problemet..

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar
Har du prøvdt å oppdatere nettverksdriver?

Hvordan er signalet? Om det maks er en strek eller to, så er det ikke så rart du mister kontakten med routeren.

Det er 4-5 streker som egentlig er ganske bra. Hmm, nei det har jeg ikke prøvd. Hvordan gjør jeg så det?

 

Bare så det er nevnt så er "antall streker" eller "veldig bra signal" indikatorene ikke noe å stole på. Skla du ha en måling som du faktisk kan stole på må du bruke network stumbler eller tilsvarende for å få en S/N måling i desibel. Jeg vil bare poengtere at du kan ikke konkludere med noe som helst basert på hvor mange streker du har i windows wireless zero configuration programmet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har litt problemer med å bruke Network Stumbler. :S

Men hvordan er det jeg kan oppdatere driver? Må si at det er utrolig irriterende når internet disconnecter hele tiden. Har skjedd et par ganger det skjedde akkurat da jeg skulle sende mail, så måtte ende opp med å skrive samme mailen igjen...ble sååå sur!

Lenke til kommentar

Hadde et lignendes problem..... det som gjorde at jeg ble disconnetcta var rett og slett av den trådløse routeren ikke kunne håndtere hastigheter over 3-4 mbit.... Dette var fikset med en firmware update.... Tviler på det er dette som er galt i ditt tilfelle... men det er jo et tips :)

 

Hadde et lignendes problem..... det som gjorde at jeg ble disconnetcta var rett og slett av den trådløse routeren ikke kunne håndtere hastigheter over 3-4 mbit.... Dette var fikset med en firmware update.... Tviler på det er dette som er galt i ditt tilfelle... men det er jo et tips :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Du må gå inn på start, kontrollpanel, system, enhetsbehandling.

Der inne går du på netverkskort og ser hva det heter, så går du inn på denne linken : http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5610.html. der laster du ned den som heter det samme som netverkskortet ditt.

"

 

Fikk dette som svar, men problemet er at jeg ikke fant driveren som hadde samme navn som nettverkskortet mitt så jeg bare valgte en av de to som var der. Problemet er fortsatt ikke løst, virker det som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...