Gå til innhold

vil ha mer muskler!

creaT

Anbefalte innlegg

hei.

jeg er en gutt på 15 år som nettop har starta å trene.

har lyst til a få litt mer tricep, bicep, brystmuskler, magemuskler og litt bein muskler.

lurer på om noen har tips til hvordan jeg skal gjøre dette?

og jeg lurer på om noen vi ta seg tid til å sette opp et forslag på trenings program til meg, det blir jeg veldig glad for!:D

planen er å trene 4-5 dager i uka! (ca. 2 timer på treningsstudio? er det for mye eller for litte)

blir veldig glade for svar!:)

som sagt har jeg nettop startet

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det første du bør ta fatt i er kostholdet ditt. sørg for at du spiser sunt, og ikke minst at du spiser nok. sies at man har best resultater med å ligge på et kalorioverskudd. Betyr at du skal spise litt mer enn det du forbrenner slik at du legger på deg litt.

for det andre så holder deg i haugevis å trene 3 dager i uka, og ikke la treningsøkten gå over en time pr gang. å trene f.eks to timer styrketrening av gangen er bortkastet.

ved å lese et par timer på www.iform.no og www.treningsforum.no vil du lære mye slik at du gjør det riktig med en gang. finnes mange fine artikler og masse bra på forumene.

Lenke til kommentar

Dersom du akkurat har begynt å trene så kan du f.eks sjå på ryp her. Ligger en PDF der med mykje bra lesestoff. Så kan du finne ut maksgrensa di på 10repetisjonar på øvelsane, legge inn det og få ut eit ganske greit treningsprogram.

Har gjennomført første 6 vekene og begynt på ei ny runde med grunnprogrammet, og har hatt veldig fin progresjon med det.

Lenke til kommentar
det første du bør ta fatt i er kostholdet ditt. sørg for at du spiser sunt, og ikke minst at du spiser nok. sies at man har best resultater med å ligge på et kalorioverskudd. Betyr at du skal spise litt mer enn det du forbrenner slik at du legger på deg litt.

for det andre så holder deg i haugevis å trene 3 dager i uka, og ikke la treningsøkten gå over en time pr gang. å trene f.eks to timer styrketrening av gangen er bortkastet.

ved å lese et par timer på www.iform.no og www.treningsforum.no vil du lære mye slik at du gjør det riktig med en gang. finnes mange fine artikler og masse bra på forumene.

takk for svar. skal lese på noen trenings forum!

mente 1 time med styrke å 1 time utholdenhet!

Dersom du akkurat har begynt å trene så kan du f.eks sjå på ryp her. Ligger en PDF der med mykje bra lesestoff. Så kan du finne ut maksgrensa di på 10repetisjonar på øvelsane, legge inn det og få ut eit ganske greit treningsprogram.

Har gjennomført første 6 vekene og begynt på ei ny runde med grunnprogrammet, og har hatt veldig fin progresjon med det.

RYP ser bra ut det!

takk for svar

Endret av creaT
Lenke til kommentar
noen som kan hjelpe meg å sette opp et trenings program for

tricep, bicep, brystmuskler, magemuskler og bein muskler, det er jeg veldig takknemelig for!?

når du først skal trene så mmå du trene hele kroppen, kjør baseøvelser, søk på 5x5 program på google så finner du noe, Powerbuilding og stronglifts er 2 velkjente program..

Lenke til kommentar
noen som kan hjelpe meg å sette opp et trenings program for

tricep, bicep, brystmuskler, magemuskler og bein muskler, det er jeg veldig takknemelig for!?

Du sier RYP ser bra ut også spør du om oppsett til program i innlegget like under? Prøv RYP da, opplegget rundt det er grundig ift kosthold, valg av øvelser, reps og hvor hard belastning du skal legge deg på.

Lenke til kommentar
jeg spør ikke om et nytt trenings program. men et program som jeg kan gjøre i fast rutine. som f.eks. mandag. 30 minuter benkpress.... eller mandag: magemuskler, bicep og tricep. osv..

dere skjønner nå?

Ja, og nøyaktig det står beskrevet til minste detalj om du gidder å åpne fila med RYP og bla ned til treningsprogram ;) Det står til og med øvelsesguide inne på tn.no hvor alle øvelsene står beskrevet og du får oppgitt flere alternativer!

Lenke til kommentar
okey takker for svar . men dere har ennå ikke skjønnt va jeg mener.!

Hva mener du da? Standard RYP-oppsett er 3 dager i uka, du trener alle musklene samme dag, f.eks 2 sett knebøy med 10 reps på hver hvor vekta ligger på 80% av det du maks greier en gang 10 reps. Alt står veldig detaljert beskrevet og om du følger malen og leser den skikkelig til du forstår den så har du et bra treningsprogram som fungerer for de fleste :)

Lenke til kommentar

lurer vel på hvor lenge han skal trene hver muskelgruppe vil jeg tro, selv om han definerer seg dårligere enn en prest uten tunge.. Hvor lenge du skal trene hver muskelgruppe er jo helt individuelt, kommer jo ann på hvor fort du utfører øvelser og hvor lange pauser du har..

dessuten står all info du trener på den fila til RYP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...