Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er våre penger når man er samboere.

Det er jeg ikke enig i. Man kan dele det, slik at man har en felleskonto hvor man begge setter inn et fast beløp hver måned, og i tillegg ha sine personlige kontoer som man disponerer fritt.

I utgangspunktet en god ide.

Hvordan bestemmer man hva man skal beholde av sin egen lønn, skal begge betale 50% av alle utgifter? Skal den som tjener mest, betale mest og så ha litt mindre av sin fulle inntekt igjen?

Et regnestykke jeg ikke liker :p Hehe..

Lenke til kommentar

Hvordan bestemmer man hva man skal beholde av sin egen lønn, skal begge betale 50% av alle utgifter? Skal den som tjener mest, betale mest og så ha litt mindre av sin fulle inntekt igjen?

Prosentregning er en fin bil ;)

Tjener du mest, betaler du mest og har også mest igjen.

Det går selvsagt an å finne andre løsninger, men jeg vil ha en viss andel av min lønn for meg selv. Hvis hun vil ha nye støvletter til 2500 kroner, får hun spare til det selv og ikke bruke av felleskontoen til det. Det samme gjelder om jeg vil ha ett eller annet som ikke vedgår oss begge på noen måte.

Så må man jo tillate seg å være fleksibel innimellom, men det er hvertfall mitt utgangspunkt.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Og nå har vi jo heller ikke fått svar på hvem som kommenterer hvem. Kommenterer hun bare kjendiser, mans han bare kommenterer kjentfolk, så blir det dask på hånden :p

Nåja... Han kommenterer egentlig bare at han liker en hårfrisyre, mens hun utbryter at hun blir heit av å se på en annen fyr. Hva er egentlig verst?

Lenke til kommentar
Syns det er veldig stor forskjell på å kommentere om en skuespiller/modell er digg, og på å si hvor sexy rumpe nabojenta/venninna di har :p

Og hvis man i tilegg er dårlig med å gi kommentarer til den kjæresten man har, kan ting fort bli stygt.. :p Hadde følt meg rimelig dritt hvis kjæresten min kommenterte hvor bra alle andre damer så ut, men sa ingenting til meg.

Lenke til kommentar
Og nå har vi jo heller ikke fått svar på hvem som kommenterer hvem. Kommenterer hun bare kjendiser, mans han bare kommenterer kjentfolk, så blir det dask på hånden :p

Nåja... Han kommenterer egentlig bare at han liker en hårfrisyre, mens hun utbryter at hun blir heit av å se på en annen fyr. Hva er egentlig verst?

Jeg går ut i fra det bare var et eksempel og at det ikke har skjedd bare en gang. Dessuten forstår jeg ikke helt jenter og den der, selvom jeg er ytterst sjalu på alle som tar på Zappy :p Tror egentlig er jeg som kommenterer jenter i vårt forhold. Jenter er jo fine å se på! Mye finere enn gutter :p

Syns det er veldig stor forskjell på å kommentere om en skuespiller/modell er digg, og på å si hvor sexy rumpe nabojenta/venninna di har :p

Og hvis man i tilegg er dårlig med å gi kommentarer til den kjæresten man har, kan ting fort bli stygt.. :p Hadde følt meg rimelig dritt hvis kjæresten min kommenterte hvor bra alle andre damer så ut, men sa ingenting til meg.

Word

Lenke til kommentar
Haha, slike jenter er så slitsomme. Men for all del, ikke bra av deg å komplimere andre jenter heller når du er med henne

Jeg gjør det sånn at hu vet åssen det føles. For all del gjør jeg ikke det.

Det der var vel litt barnslig? Mye lettere å si ifra. And again; det kommer helt an på hvem du kommenterer...

Lenke til kommentar
Haha, slike jenter er så slitsomme. Men for all del, ikke bra av deg å komplimere andre jenter heller når du er med henne

Jeg gjør det sånn at hu vet åssen det føles. For all del gjør jeg ikke det.

Det der var vel litt barnslig? Mye lettere å si ifra. And again; det kommer helt an på hvem du kommenterer...

Ja, jeg har ikke en nabojente.. ikke som jeg vet hvertfall ^^ men i forrige utgave av vimenn var det en dame med svart/lilla hår. Hu ble sur når jeg sa at det var fint.

Men når hu sier: Unnskyld meg men Ryan Gosling <33.

Det er noe helt annet å være sånn ''forelsket tenåring'' enn å si at jeg likte håret til en i et blad på forsia.

Og når hu sier sånt så ''tar jeg igjen'' ved å si; Kristen Bell <333 osv. xD som å er en filmkjendis.

Sånn er det når man er sammen med noen :) Og det heter sjalusi.

Har ikke mer å si nå =)

Lenke til kommentar
Tror egentlig er jeg som kommenterer jenter i vårt forhold. Jenter er jo fine å se på! Mye finere enn gutter :p

Da hadde jeg følt meg ganske snytt hvis jeg var typen din. Tilogmed hvis hun hadde blitt med dere hjem etterpå, så hadde jeg følt meg ganske tøffel :tease:

Lenke til kommentar
Det er våre penger når man er samboere.

Det er jeg ikke enig i. Man kan dele det, slik at man har en felleskonto hvor man begge setter inn et fast beløp hver måned, og i tillegg ha sine personlige kontoer som man disponerer fritt.

Prinsippet mitt er veldig enkelt, man betaler etter evne. Hos meg og min tidligere samboer så tjente jeg helt klart mest, siden hun var student. Da syntes jeg det var helt naturlig at jeg betalte mer enn henne, selv om hun nektet på at det skulle være slik. Hun ville ikke at jeg skulle forsørge henne. Det hente ofte at vi krangla om hvem som skulle betale. Begge sto der med kortet i hånda og omtrent småsloss om å få trekke kortet først når vi var i butikken. :=)

Uansett, den som tjener best betaler mest når man er samboere, det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Det hente ofte at vi krangla om hvem som skulle betale. Begge sto der med kortet i hånda og omtrent småsloss om å få trekke kortet først når vi var i butikken. :=)

Ser for meg deg liste deg til butikken så hun ikke blir med, kommer hjem og finner henne gråtende fordi du betalte uten at ho vi være med ;D

Lenke til kommentar
Ja, jeg har ikke en nabojente.. ikke som jeg vet hvertfall ^^ men i forrige utgave av vimenn var det en dame med svart/lilla hår. Hu ble sur når jeg sa at det var fint.

Men når hu sier: Unnskyld meg men Ryan Gosling <33.

Det er noe helt annet å være sånn ''forelsket tenåring'' enn å si at jeg likte håret til en i et blad på forsia.

Og når hu sier sånt så ''tar jeg igjen'' ved å si; Kristen Bell <333 osv. xD som å er en filmkjendis.

Sånn er det når man er sammen med noen :) Og det heter sjalusi.

Har ikke mer å si nå =)

unnskyld meg, men vin diesel! Spiller vel ingen rolle at folk sikler litt etter kjediser, det er jo derfor de er der. Hadde ingen siklet etter dem, hadde de ikke vært berømte, og dere kan ikke få noen av dem, så winwin.

Tror egentlig er jeg som kommenterer jenter i vårt forhold. Jenter er jo fine å se på! Mye finere enn gutter :p

Da hadde jeg følt meg ganske snytt hvis jeg var typen din. Tilogmed hvis hun hadde blitt med dere hjem etterpå, så hadde jeg følt meg ganske tøffel :tease:

Tror ikke jeg får lov :wee:

Lenke til kommentar
Prinsippet mitt er veldig enkelt, man betaler etter evne. Hos meg og min tidligere samboer så tjente jeg helt klart mest, siden hun var student. Da syntes jeg det var helt naturlig at jeg betalte mer enn henne, selv om hun nektet på at det skulle være slik. Hun ville ikke at jeg skulle forsørge henne. Det hente ofte at vi krangla om hvem som skulle betale. Begge sto der med kortet i hånda og omtrent småsloss om å få trekke kortet først når vi var i butikken. :=)

Uansett, den som tjener best betaler mest når man er samboere, det er nå min mening.

Det er jeg helt enig i. Så lenge ikke den som betaler minst forventer at det skal regne goder over dem bare fordi de tjener minst, eller at den som tjener mest begynner å trekke fram at han/hun bruker mest penger som argument i krangler og lignende.

Lenke til kommentar

Jeg og kjæresten min skal ha "felles økonomi" når vi flytter sammen. Men dog, skal hun ha hest og jeg har sagt at hun får betale hver eneste krone for den (og det er forbanna dyrt å ha hest) om hun så må ta opp lån. Hun vil ha fine klær og hest, mens jeg vil ha fine bøker og fint inventar i huset. Ah, jeg gleder meg så mye til jeg skal få huset tegnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...