Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

¤ Dumt spørsmål ,men...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn jeg forstod innlegget ditt har du tenkt til å kjøpe en krysset TP kabel for å kunne koble til en maskin til til ADSL modemet?? Det må du utdype litt til, for det er ikke bare å kjøpe så mangen kabler du vil, vanligvis er det kun 1 maskin som kan være koblet til modemet. Har du modem må du kjøpe en router, eller kjøre en PC som router, for å kunne få ADSL på de andre maskinene. Har du en router på ADSL linjen din så trenger du en switch/hub (en mye billigere løsning). Men bare en kabel holder nok desverre ikke, med mindre du har en PC med 2 nettverkskort i og et eller annet server OS installert, noe jeg tviler sterkt på at du har!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Jeg har et telenor adsl modem. Men den har jo flere porter som er bakpå kan jeg ikke bruke de portene (det er 4 exstra porter) som er bakpå ,men jeg lurer på om det er en vanlig nettverkskabel som følger med telenor sitt adsl modem?

Lenke til kommentar
Jeg har et telenor adsl modem. Men den har jo flere porter som er bakpå kan jeg ikke bruke de portene (det er 4 exstra porter) som er bakpå ,men jeg lurer på om det er en vanlig nettverkskabel som følger med telenor sitt adsl modem?

Telenor bruker kun kabler som ikke er krysset(gjør-det-selv-pakker) såvidt jeg vet.

Portene du refererer kan brukes som switch(eller kanskje det er HUB porter). For å bruke dem, skal du bruke rette kabler(ikke krysset).

Om portene er i bruk(om de kan brukes) finner du fort ut med å koble til en maskin i portene. Du kan jo også bytte om på inngangen du bruker nå for å se om du kommer på nett. Er du heldig, kan det hende at det også er NAT funksjon innebyggd på modemet. Da kan du slenge opp 4 maskiner på nett.

Gidder å skrive merke og modell på modemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...