espenoen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har en far som har en Minolta srt 101 med en del manuell optikk. Soligor 400mm, Sun 300mm, 2x telekonverter, Minolta 50mm f/1.7 og Kalimar 35-70mm F/3.5-4.8. Har skjønt det sånn at Minolta byttet fatning da de introduserte autofokus, slik at en ikke kan bruke Sony dslr uten konverter med linse (i praksis en telekonverter). Finnes det noen systemer en enkelt kan bruke disse objektivene på? F.eks. med adapter uten linse. Jeg vet at teleobjektivene fantes i forskjellige fatninger hvor en bestilte dem med forskjellige adaptere. Noen som vet om en kan bytte adapter til f.eks. Pentax fatning (som jeg bruker...)? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Olympus er veldig versatilt i så måte. Blant annet er det kun på Olympus du kan bruke Canon FD-optikk uten optikk i adapteret. Jeg vet at også Minolta går på Olympus. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Du kan ikke bruke det på pentax uten adapter med glass i. Dette på grunn av att fokus avstand til film/sensor er nærmere på minolta enn på pentax. Og adapter med glass i tror jeg ikke finnes. Det vil uansett gjøre den optiske kvaliteten dårligere. du kan bruke kameraer med 4/3 sensor for eks. olympus. og du kan bruke Leica M8 digital med Minolta bayonet til Leica M adapter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå