AzurCloud Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hei, gikk til anskaffelse av en Fender Stratocaster for ca 1 1/2 år siden. Gitaren er jo fantastisk å spille med, men en liten skjønnhetsfeil fra produsentens håndhar plaget meg lenge... Da plastikken på den hvite platen på gitarkroppen begynnte å gå av dro jeg den av, men rundt volumkontrollen, tonekontrollene og flere av skruene ble det sittende igjen litt plastikk. Lurer på om det er noen som har opplevd det samme og som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre for å få det vekk. Er klar over at dette ikke er et stort problem men det irriterer meg allikevel . Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 har det samme "problemet" på min strat. men da jeg tok av plasten var det så lite igjen at det ble gjemt inni knottene. prøv å fjerne det med en pinsett Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Skal prøve det . Noen som vet om det går an å løsne volum og tone knottene for så å skru dem på igjen? Kunne på den måten kanskje ha fjernet noe av plastikken, men dette må selvfølgelig skje uten skade eller voldsom slitasje på gitaren... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Skru ut skruene på plekterbrettet ("den hvite platen") nok til at du kommer til. Det er ikke farlig. Volumknappene er det vel bare å nappe litt hardt i, så løsner de? Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Man skader ikke treverket da hvis man skur ut skruene? Endret 19. august 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
Erren Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Som jeg skrev i den andre tråden din, vipp av knotten med en saks, ta av plasten og dytt den på igjen. Skader da ikke å gjøre dette én gang? Har gjort det mange ganger på min Strat-kopi, og den har ikke tatt skade av det, da tviler jeg på at the real deal gjør det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Neida, det går fint. Tre er til for å skrus i, og du trenger nok bare å vri et par omdreininger opp og ned. Forøvrig skal ikke stratter være strøkne. Shabby = bra. Endret 19. august 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
[space] Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Trenger ikke skru noe nei. Bare vipp de av med et skrugjern, eler saks. (En del av saksen på hver side av knotten) Skader over hodet ikke, men du kan jo prøve å unngå synlige riper Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Saks og skrutrekker er ikke å anbefale for "knottefjerning". Saks er nok bedre enn skrutrekker, men den kan fortsatt lage riper og bøye stammen til potmeteret. Man bruker et lommetørkle eller en tynn klut, smetter det under knotten hele vegen rundt og lirker den av ved hjelp av tøystykket. Dra rett opp. Skru gjerne kontrollen til 0 eller 10 før du begynner, så du får på skalaen på riktig sted igjen. Plasten som sitter rundt skruene, kan du fjerne ved å skru ut en og en skrue av gangen, og ta vekk plasten. Helt ufarlig. Husk at du ikke trenger å¨skru skruene veldig hardt i igjen, stopp når de "sitter". Og bruk riktig skrutrekker! Endret 19. august 2008 av CastorFiber Lenke til kommentar
edge Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Trodde det var vanlig å ta av plasten på plekterbrettet idet man drar gitaren ut av eska? Uansett, skruene skrur du ganske enkelt ut en og en og tar av plasten, og skrur dem inn igjen. Til knottene så finner du bare en linjal/noe annet tynt nok og vipper opp knottene og drar av plasten rundt mutteren, setter på knottene igjen og rocker videre Endret 19. august 2008 av edge Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Okei, sier takk for tipsene. Er nok litt overforsiktig når det kommer til gitaren men den er jo blitt som en del familien . Endret 20. august 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå