Gå til innhold

til dere religiøse, hva er det som har fått dere til å tro på en høyere makt(er)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det viktige er at big bang er bare en veldig akseptert teori om eksistensen's vugge.

personlig tror jeg egentlig ikke på denne teorien siden forskere ikke kan forklare hva som skapte big bang fra intet, men religioner har en lettere forklaring på denne med deres skapelses historie, med dette slipper vel de religiøse å fundere på dette spørsmålet

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Det som kalles big bang finner en stadig ut mer om.

En vet f.eks at kvanteflutuasjoner som eksisterte kun i -41 potens forårsaket en ustabilitet i den ellers stabile massen av energi som ekspanderte til universet vi ser i dag.

Derfra er det også lett å vise hvordan helium fusjonerte til beryllium, Be og He fusjonerte til C og C og Be fusjonerte til O...

 

Anbefaler å søke på artikler om dette av Victor Stenger, Stephen Hawking, Steven Weinberg og Neil deGrasse Tyson for å nevne noen :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
det viktige er at big bang er bare en veldig akseptert teori om eksistensen's vugge.

personlig tror jeg egentlig ikke på denne teorien siden forskere ikke kan forklare hva som skapte big bang fra intet, men religioner har en lettere forklaring på denne med deres skapelses historie, med dette slipper vel de religiøse å fundere på dette spørsmålet

 

Ja, velg heller de som har et svar, uten å tenke på om dette svaret er feil eller rett.

Lenke til kommentar
det viktige er at big bang er bare en veldig akseptert teori om eksistensen's vugge.

personlig tror jeg egentlig ikke på denne teorien siden forskere ikke kan forklare hva som skapte big bang fra intet, men religioner har en lettere forklaring på denne med deres skapelses historie, med dette slipper vel de religiøse å fundere på dette spørsmålet

En flytter bare dette «oppstandelsesproblemet» ett hakk bakover. Hvor kom alt ifra? spør mange. Vel, i så fall, hvor kom guden ifra? spør jeg.

 

Hvordan er dette et bedre svar? Det er ikke et svar, det er en avledningsmanøver med langtidsvirkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...