1915 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) er eee pcn noe å bruke ? hva kan man bruke en slik liten sak til ? skole ? hmm hvilken eee burde jeg ta ? http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=eee hadde vært kult med en eee pc. er det mulig å installere linux på den ? isåfall hvilken distroer funker på den ? eller er det linux på pcn ? hvilken linux ? takk Endret 19. august 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sjekk ut denne lille saken fra Acer: Aspire One Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 jeg vil ha eee ikke en liten vanlig pc Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Da velger du denne: ASUS Eee PC 900 sort,8.9" WSVGA, Cel M353, 1 GB, 16 GB SSD,WLAN,XP Home Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Den er nok noe å bruke. Har bestilt meg en Eee 1000 fra England. Den skal jeg bruke på skolen, men sikkert hendig til lange togturer, film, spill etc. Ja, du kan installere Linux på den. Det er faktisk veldig god støtte for Linux på Asus Eee. Det finnes. f.eks. egne utgaver av Ubuntu og Xubuntu nettopp for Asus Eee. Du kan selvsagt også legge inn vanlige distroer som ikke er kun for Eee, men hvordan driverstøtten er på de vet jeg ikke. Det vil nok variere. Du finner uansett mye stoff om Linux og Eee på nettet. I linken din er det ulike versjoner av Eee 900. Det er i hovedsak to forskjellige versjoner. Den ene kommer med Windows XP og den andre kommer med Linux distroen Xandros. Versjonen med Linux er den billigste av dem. Disse kommer også i to forskjellige farger, slik linken din viser. Det at maskinen faktisk kan kjøpes med Linux er en av grunnene til at jeg valgte nettopp Asus Eee. Er lei av å betale for MS når jeg uansett ikke kommer til å bruke det. I Norge er det ikke så veldig mange forskjellige Eee-versjoner, men hvis du bestiller fra utlandet kan du få f.eks. 901 og 1000. De har mye bedre batteritid enn 900. Edit: DSG: Hvorfor i allverden gjør han det? Han sier jo han vil ha Linux? Og hvorfor skal du velge farge for han? Endret 19. august 2008 av qweac Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 jeg vil ha hvit og linux på den. man får jo kjøpt akkurat samme som du nevner men hvit og forhåndsinnstallert linux på. men jeg vil vite hvilken linux det er ? ubunut ? kubunut ? mint ? etc.. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) jeg vil ha hvit og linux på den. man får jo kjøpt akkurat samme som du nevner men hvit og forhåndsinnstallert linux på. men jeg vil vite hvilken linux det er ? ubunut ? kubunut ? mint ? etc.. "hvilken eee burde jeg ta ? http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=eee" Hvorfor spør du oss om hvilken du skal velge når du allerede vet det? Løgnas... Endret 19. august 2008 av DSG Lenke til kommentar
1915 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Hvilken side bestile du fra da ? siden du bestilte fra england.. hva kostet den eee'n ? hvordan er det med porto og toll osv ? jeg vil ha hvit og linux på den. man får jo kjøpt akkurat samme som du nevner men hvit og forhåndsinnstallert linux på. men jeg vil vite hvilken linux det er ? ubunut ? kubunut ? mint ? etc.. Hvorfor spør du oss om hvilken du skal velge når du allerede vet det? Løgnas... drit i å svar hviss du ikke har noe fornuftig. for du klarte ikke å svare på spm mine. takk til deg da Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg bestilte fra Clove.co.uk. Den jeg valgte koster meg ca 4500kr. Det inkludert alle kostnader. Det er forresten en egen tråd her på forumet for Asus Eee. Leser du gjennom den, så har du nok fått svar på de fleste spørsmålene du måtte ha. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=834712 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 jeg har ryddet litt i tråden. hold dere sakelige og til det tråden handler om. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 qweac: var det en slik http://clove.co.uk/viewProduct.aspx?produc...36-6FFF96069A67 du kjøpte ? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Ja, bortsett fra at jeg valgte den svarte modellen. Hadde valgt hvit hvis den hadde vært på lager. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Ja, bortsett fra at jeg valgte den svarte modellen. Hadde valgt hvit hvis den hadde vært på lager. aha, okey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå