Gå til innhold

eee pc, hvilken ?

1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er nok noe å bruke. Har bestilt meg en Eee 1000 fra England. Den skal jeg bruke på skolen, men sikkert hendig til lange togturer, film, spill etc. Ja, du kan installere Linux på den. Det er faktisk veldig god støtte for Linux på Asus Eee. Det finnes. f.eks. egne utgaver av Ubuntu og Xubuntu nettopp for Asus Eee. Du kan selvsagt også legge inn vanlige distroer som ikke er kun for Eee, men hvordan driverstøtten er på de vet jeg ikke. Det vil nok variere. Du finner uansett mye stoff om Linux og Eee på nettet.

I linken din er det ulike versjoner av Eee 900. Det er i hovedsak to forskjellige versjoner. Den ene kommer med Windows XP og den andre kommer med Linux distroen Xandros. Versjonen med Linux er den billigste av dem. Disse kommer også i to forskjellige farger, slik linken din viser. Det at maskinen faktisk kan kjøpes med Linux er en av grunnene til at jeg valgte nettopp Asus Eee. Er lei av å betale for MS når jeg uansett ikke kommer til å bruke det.

I Norge er det ikke så veldig mange forskjellige Eee-versjoner, men hvis du bestiller fra utlandet kan du få f.eks. 901 og 1000. De har mye bedre batteritid enn 900.

Edit: DSG: Hvorfor i allverden gjør han det? Han sier jo han vil ha Linux? Og hvorfor skal du velge farge for han?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
jeg vil ha hvit og linux på den. man får jo kjøpt akkurat samme som du nevner men hvit og forhåndsinnstallert linux på. men jeg vil vite hvilken linux det er ? ubunut ? kubunut ? mint ? etc..

"hvilken eee burde jeg ta ? http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=eee"

Hvorfor spør du oss om hvilken du skal velge når du allerede vet det?

Løgnas...

Endret av DSG
Lenke til kommentar

Hvilken side bestile du fra da ? siden du bestilte fra england..

hva kostet den eee'n ? hvordan er det med porto og toll osv ?

jeg vil ha hvit og linux på den. man får jo kjøpt akkurat samme som du nevner men hvit og forhåndsinnstallert linux på. men jeg vil vite hvilken linux det er ? ubunut ? kubunut ? mint ? etc..

Hvorfor spør du oss om hvilken du skal velge når du allerede vet det?

Løgnas...

drit i å svar hviss du ikke har noe fornuftig. for du klarte ikke å svare på spm mine.

takk til deg da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...