Gå til innhold

Problemer med timeout på trådløst nett


StureS

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har ett relativt irriterende problem, når jeg kobler min pc på trådløst nett så får jeg mye timeout, funker bra i ca 1 min så får jeg timeouts som gjør at alt går meget sakte.

Har kjørt ping test mot min trådløse ruter og har noe pakketap, pingen spretter også opp til 2k av og til.

 

Har forsøkt med 2 forskjellige trådløse kort og 2 forskjellige rutere men får samme problem. Kan det være noe annet enn nettverkskortet som forårsaker dette?

Har også testet i windows xp og vista. Min laptop har ikke lignende problem i det hele tatt.

 

På den ene ruteren er mye sikkerhet satt opp, så forsøkte uten noen som helst innstillinger på den andre ruteren.

 

Det kan vel være verdt å nevne at jeg har ett Asus P5Q hovedkort.

 

Hender at nedlastninger blir brutt pga dette eller at man blir kastet ut av online spill.

 

Håper noen har noen tips til hva jeg kan gjøre, eventuelt vet om noen test muligheter i vista som kan brukes til feilsøking.

Endret av StureM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå kommet til en løsning ser det ut til. Søkte opp og ned på nettet og kom frem til denne linken: http://www.vistax64.com/vista-networking-s...rvals-wlan.html

 

Håper dette kan være til hjelp for andre som kommer i lignende sitausjon. Har hatt en helt perfekt ping mot min trådløse ruter i ettertid.

Men mere testing over tid må nok til før man kan si endelig om dette funket.

 

Her er det i posten jeg fulgte:

 

Here is my solution for those using VISTA 32bit and a LINKSYS WMP54G.

 

First, grab the Linksys WMP54G XP drivers from linksys.com. Yes, the XP drivers, not the Vista ones.

The card is based on Ralink technology - grab the Ralink Vista RT61 drivers from Ralink Technology: Windows (search the page for RT61 to find the one you have to get)

 

Now you have to uninstall your current Linksys drivers.

-Go to device manager (in control panel), right click your Linksys card, choose to uninstall, and check the box to delete all software or whatever

-Go to Control Panel, Programs and uninstall any Linksys entry.

-Go to C:\Program Files\ and delete any Linksys folders (OTHERWISE THEY WILL AUTO-REINSTALL)

 

 

Reboot (just in case. Might stick at the reboot screen for a long time, just let it do its thing.)

When Windows loads, if it asks you to search for drivers, tell it to ask later.

 

 

Install the Ralink drivers by running the EXE you downloaded.

Once installed, run the Linksys self-extracting EXE you downloaded.

 

When finished installing, reboot Windows again, just in case. Again, it might stick at the reboot screen for a long time, LET IT.

 

Upon Windows loading, it should ask you for drivers again. This time, point it to the Linksys drivers, specifically (if you extracted them to the default location) C:\Linksys Drivers\WMP54Gv4.1_20051117\Drivers\WMP54Gv4.1 (this may look different depending on what version WMP54G you have. Make sure you use the right version!)

 

You should now be set up for internet! Double click the new Ralink icon in your system tray, go to the Network tab, choose a network, choose Add to Profile and create a profile, then go to the Profile section, choose that profile and hit Activate.

 

If this doesn't give you internet, reboot and try again.

 

 

You should still be getting lag spikes.

 

Now download Vista Anti Lag (which for some reason only works with these XP drivers we just installed).

Vista Anti-Lag (VAL)

 

Install it. Run it. In Vista Anti Lag, click the Activate button.

 

***NOW YOU SHOULD NO LONGER GET LAG SPIKES DUE TO VISTA!!!***

 

To check:

Figure out an IP that is consistant, such as your ROUTER'S IP (for a linksys router this is 192.168.1.1 generally)

Go to Start, Run, type cmd, press enter

Type the following and press enter (where xxx is the IP you have chosen)

ping -t xxx

 

 

WATCH THIS LIST FOR AT LEAST 60 SECONDS!! You should constantly see good pings. If you see a sudden one with a really high number (like triple digits), your problems are still there. If not, all is fixed!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...