ironduke Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har bredbånd fra Nextgentel (Surf 3100), men i det siste har jeg fått en helt elendig fart. Se vedlagt bilde fra hastighetstest. Hva kan være årsaken til dette?? Det er ikke det at farten er redusert grunnet manglende betaling ... er ingen spesialist akkurat, men den farten jeg har er vel langt under det jeg betaler for? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 I 99% av tilfellene så er det feil på det lokale nettverket som er kilden til lav opplevd hastighet, så sjekk ditt eget utsyr før du annklager leverandøren. Nå har du jo ikke gitt oss mye å gå på her da, men den aller vanligste feilkilden til lav hastighet er at du bruker et trådløs nettverk, og at dette er dårlig satt opp eller får dårlig signal. Du bør prøve å koble en PC direkte med kabel rett inn i ruterne du fikk at din ISP, og så koble vekk alle andre maskiner. Ta deretter en måling på www.tptest.se . Hvis du da fremdeles har lav hastighet så kan det faktisk være noe galt fra ISP sin side, så da bør du ringe support. Om du er litt teknisk av deg så kan du også sjekke sync hastigheten på linjen direkte i ruterens webgrensesnitt og se om den matcher med hva den bør være. Hvis den er feil ås er det jo naturligvis noe galt med enten linjen inn til ruteren. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå