Novec Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Nexus Multi-function Panel er et lite multitalent fra Vantec. Viftejustering, temperaturmåling og utskiftbare deksler er de store stikkordene... Les hele artikkelen Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hvor mange vifter kan den egentlig styre? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 3 (cpu/kasse/hdd) Vifter gutten min... vifter Lenke til kommentar
schox Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Vifter gutten min... vifter Jada, det var vanskelig å forstå, veslepia mi... :wink: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hvor mange vifter kan den egentlig styre? Fann det ikke jeg heller. Det den lille luringen over tenker på tror jeg er temperatursensorene. Finner heller ikke opplysninger hos microplex og netconnection om hvor mange vifter det er plass til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Kan noen sjekke opp hvor mange vifter den kan styre? 3 er litt lite til en så fancy kontroll enhet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Fant det ut ja: Vantec Nexus NXP 201 Fan Controller - Key Specifications: Vantec Nexus NXP 201 Fan Controller: Manufactured by Vantec Dimensions: 148.5 x 41.5 x 62.5 mm Weight: 150 grams Input Voltage: 12V ± 10-% Output Voltage: 7V ± 20% - 12V ± 5% Output Current: Up to 1.5A 4 Channel Fan Controller Adjustable Fan Speed Knob Aluminium U Type Housing Blue LED Light Fits In A Standard 5.25" Drive Bay No need to cut wires, just plug in 3-pin fan connector Special Features: Great for Vantec Tornado or Other High CFM Fans Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Passer perfekt i et Chiefec kabinett der jeg har 2 vifter i front og 2 vifter bak. Perfect Schox: LoL @ deg Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Regulerer den 3 vifter da ? Greit nok med 3 temp målere men den versjonen jeg har, kan bare justere på 1 vifte. Jeg bruker den til å justere på ei 120mm vifte som er på en radiator. - Følger ikke med noe å feste ledningene og tempsensorer med Jeg fikk med en tape bit til å feste sensorene med :wink: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Den var ikke dum... Likte det med at viftene spinner opp til full fart først! Lenke til kommentar
erl Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 NB: Nexus Multi-Function Panel kan kun styre en vifte. Vet ikke hvordan, men den opplysningen har sneket seg ut av artikkelen... Selvfølgelig kan man også paralell-koble flere vifter, så lenge man ikke passerer grensen på 15W. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 NB: Nexus Multi-Function Panel kan kun styre en vifte. Vet ikke hvordan, men den opplysningen har sneket seg ut av artikkelen...Selvfølgelig kan man også paralell-koble flere vifter, så lenge man ikke passerer grensen på 15W. Det kan ikke stemme da det sier her at den kan styre 4stk. Fant det ut ja: Vantec Nexus NXP 201 Fan Controller - Key Specifications: Vantec Nexus NXP 201 Fan Controller: Manufactured by Vantec Dimensions: 148.5 x 41.5 x 62.5 mm Weight: 150 grams Input Voltage: 12V ± 10-% Output Voltage: 7V ± 20% - 12V ± 5% Output Current: Up to 1.5A 4 Channel Fan Controller Adjustable Fan Speed Knob Aluminium U Type Housing Blue LED Light Fits In A Standard 5.25" Drive Bay No need to cut wires, just plug in 3-pin fan connector Special Features: Great for Vantec Tornado or Other High CFM Fans Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Sorry jeg så ble lurt. De viste bildet av Nexus Multi-Function Panel men så var det spesifikken til Vantec Nexus NXP 201 :oops: Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Fant det ut ja: Vantec Nexus NXP 201 Fan Controller - Key Specifications: Vantec Nexus NXP 201 Fan Controller: Manufactured by Vantec Dimensions: 148.5 x 41.5 x 62.5 mm Weight: 150 grams Input Voltage: 12V ± 10-% Output Voltage: 7V ± 20% - 12V ± 5% Output Current: Up to 1.5A 4 Channel Fan Controller Adjustable Fan Speed Knob Aluminium U Type Housing Blue LED Light Fits In A Standard 5.25" Drive Bay No need to cut wires, just plug in 3-pin fan connector Special Features: Great for Vantec Tornado or Other High CFM Fans Disse spesifikasjonene er for rheobus'en, ikke for frontpanelet. NXP 101 er frontpanelet, NXP 201 er rheobusen Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 NB: Nexus Multi-Function Panel kan kun styre en vifte. Vet ikke hvordan, men den opplysningen har sneket seg ut av artikkelen...Selvfølgelig kan man også paralell-koble flere vifter, så lenge man ikke passerer grensen på 15W. Dette var da meget lite syns jeg. Syns det burde kommet på minussiden. Hadde den kunnet styre 3-4 vfter hadde jeg bestillt den men siden den bare kan styre en vifte blir det nok ikke noe Nexus på meg. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Den har bare én viftestyring, men du kan selvfølgelig koble flere vifter til - så lenge den totale effekten holder seg under 15W. Teksten er nå endret for å gjøre dette klarere, og det er tatt med som et minus. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Finnes det en lignende "sak" som den nexus'en bare at den styrer flere vifter? Hadde vært tøft! Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Vi gjør oppmerksom på at Vantec Nexus frontpanel også selges hos 3Dfx Cool. Der heter produktet W-force, som etter de opplysninger vi sitter inne med er Vantec's OEM-distributør. Produktet er altså det samme, selv om frontplaten er forskjellig. Dette til deres informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå