Gå til innhold

Fatter'n har fått munnkreft !:(


Sultana007

Anbefalte innlegg

Hei

 

Idag var far'n min (65år) på sykehuset idag og fikk vite at han hadde munnkreft

eneste muligheten er strålebehandling men, hvis han tar strålebehandling

er det kansje mulig at han mister ene øyet sitt

 

Han gråt hele dagen :cry:

 

ellers så kan han la hele behandlingen være ,men da er det fare får andre

ting som kan ramme han ,får vite imorra hvor lang tid har han på seg og hva er det som kan skje hvis han lar strålebehandlingen være?

 

 

 

hva er best egentilig ta operasjonen eller la være ???

 

Er helt tom i hjernen når det gjelder slike ting

Endret av Sultana007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legen sier at det er vi som bestemmer

 

men, han anbefaler operasjonen

 

får vite mer imorra :(

 

edit : leste om at det er røyking snus og alkohol som øker fare

får munnkreft ..Og farn min har røyket siden han var 15 år !

 

FEAN ta de som oppfant røyk.

Endret av Sultana007
Lenke til kommentar

Kan jo være en ide å ta kontakt med en spesialist på egenhånd også, kommer litt an på hvilket sykehus det er snakk om. Faren til en jeg kjente fikk kreft på øyet og ville sannsynligvis mistet det i Norge, men de reiste til Tyskland, ordna med en hel del ting selv, og klarte å redde øyet der nede med noe eksperimentelle greier. Mannen lever så vidt jeg vet i beste velgående i dag.

Utredning ved onkologisk på radiumhospitalet er vel det beste du finner i Norge, men det er vel dit de fleste (om ikke alle) med sånt blir sendt også.

Lenke til kommentar
Kan jo være en ide å ta kontakt med en spesialist på egenhånd også, kommer litt an på hvilket sykehus det er snakk om. Faren til en jeg kjente fikk kreft på øyet og ville sannsynligvis mistet det i Norge, men de reiste til Tyskland, ordna med en hel del ting selv, og klarte å redde øyet der nede med noe eksperimentelle greier. Mannen lever så vidt jeg vet i beste velgående i dag.

Utredning ved onkologisk på radiumhospitalet er vel det beste du finner i Norge, men det er vel dit de fleste (om ikke alle) med sånt blir sendt også.

 

I 2nd that, er vel kanskje litt stygt å si dette men. Norge har ikke den beste helsetjenesten i verden, det har mange årsaker da det er ganske strengt med å eksperimentere osv her. Ikke bare hør på den ene doktoren, forhør dere med flere spesialister. Behandling utenlands kan koste flesk, men livet har ikke noen pris.

Lenke til kommentar
Når han bare er 65, har man altid mulighet for et lang liv igjen, og da er det bedre å kanskje miste synet på det ene øyet.

 

hadde han vært 85 så kunne man tenke på andre muligheter for å forlenge livet uten å gå drastisk til verks.

 

Du veit at gjennomsnittlig levealder for menn er 70 år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...