Sultana007 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Hei Idag var far'n min (65år) på sykehuset idag og fikk vite at han hadde munnkreft eneste muligheten er strålebehandling men, hvis han tar strålebehandling er det kansje mulig at han mister ene øyet sitt Han gråt hele dagen ellers så kan han la hele behandlingen være ,men da er det fare får andre ting som kan ramme han ,får vite imorra hvor lang tid har han på seg og hva er det som kan skje hvis han lar strålebehandlingen være? hva er best egentilig ta operasjonen eller la være ??? Er helt tom i hjernen når det gjelder slike ting Endret 19. august 2008 av Sultana007 Lenke til kommentar
foorex Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Her er det vel best å høre på hva legene anbefaler. Har de sagt noe? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Kreft sprer seg og blir fort verre. Operasjon må til. Om operasjon kan ramme faren din på fleire måter, så vil eg uansett tru at det også er den einaste løsningen. Men legene veit vell det beste for faren din. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg ville valgt livet over mitt ene øye. Moren min hadde nyrekreft for 2 år siden, vi gjorde gjorde alt vi kunne for mest mulig behandling, men gikk desverre ikke bra, vi oppdaget det for sent, siden den andre nyren overtar. Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Legen sier at det er vi som bestemmer men, han anbefaler operasjonen får vite mer imorra edit : leste om at det er røyking snus og alkohol som øker fare får munnkreft ..Og farn min har røyket siden han var 15 år ! FEAN ta de som oppfant røyk. Endret 19. august 2008 av Sultana007 Lenke til kommentar
xersess Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Lykke til i alle fall! Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ville heller mistet et øye enn å risikere et liv. Lykke til Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Broren min døde for 1 1.5 måned siden. Han hadde en meget god sjangse, men cellegiften funket ikke. Vet nøyaktig hvordan du har det. Stå på! Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Lei for det... Jeg hadde tatt operasjonen. Heller å kanskje miste et øye framfor å rammes hardere av sykdommen og sannsynligvis miste livet. Og du sa at legen også anbefaler det, så det er vel den beste løsningen. Hva synes faren din? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Når han bare er 65, har man altid mulighet for et lang liv igjen, og da er det bedre å kanskje miste synet på det ene øyet. hadde han vært 85 så kunne man tenke på andre muligheter for å forlenge livet uten å gå drastisk til verks. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Kan jo være en ide å ta kontakt med en spesialist på egenhånd også, kommer litt an på hvilket sykehus det er snakk om. Faren til en jeg kjente fikk kreft på øyet og ville sannsynligvis mistet det i Norge, men de reiste til Tyskland, ordna med en hel del ting selv, og klarte å redde øyet der nede med noe eksperimentelle greier. Mannen lever så vidt jeg vet i beste velgående i dag. Utredning ved onkologisk på radiumhospitalet er vel det beste du finner i Norge, men det er vel dit de fleste (om ikke alle) med sånt blir sendt også. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Kan jo være en ide å ta kontakt med en spesialist på egenhånd også, kommer litt an på hvilket sykehus det er snakk om. Faren til en jeg kjente fikk kreft på øyet og ville sannsynligvis mistet det i Norge, men de reiste til Tyskland, ordna med en hel del ting selv, og klarte å redde øyet der nede med noe eksperimentelle greier. Mannen lever så vidt jeg vet i beste velgående i dag.Utredning ved onkologisk på radiumhospitalet er vel det beste du finner i Norge, men det er vel dit de fleste (om ikke alle) med sånt blir sendt også. I 2nd that, er vel kanskje litt stygt å si dette men. Norge har ikke den beste helsetjenesten i verden, det har mange årsaker da det er ganske strengt med å eksperimentere osv her. Ikke bare hør på den ene doktoren, forhør dere med flere spesialister. Behandling utenlands kan koste flesk, men livet har ikke noen pris. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Når han bare er 65, har man altid mulighet for et lang liv igjen, og da er det bedre å kanskje miste synet på det ene øyet. hadde han vært 85 så kunne man tenke på andre muligheter for å forlenge livet uten å gå drastisk til verks. Du veit at gjennomsnittlig levealder for menn er 70 år? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Yess, leste på ssb et sted. edit: Så visst på 1970 jeg "Levealderen til menn var 71 år i 1970 og vel 78,2 år i 2007" Men daså Endret 19. august 2008 av WD40 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 I Norge faktisk? http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/2001...1-06-19-01.html Dog, skal det seiast at han berre aukar år for år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå