Cammi Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg har akkurat begynnt å lære meg å programere PHP, men desverre så er jeg nødt til å gjøre dette på min gamle XP maskin fordi jeg ikke finnerut hvordan jeg skal gjøre dette på min MAC. Er det noen her som vet hvilke programer jeg trenger og hvordan jeg får installert Apache og MySql på MACen min? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Du kan installere MAMP, som er en pakke som inneholder MySQL, Apache og PHP for Mac. Det er det enkleste, så slipper du å loke med masse instillinger i Apache-installasjonen som er innebygget i kilden til OS X Edit: Som editor vil jeg anbefale TextMate, som uten tvil er en av de beste editorene til OS X nå til dags. Ellers har Eclipse med sine PHP plugins mye mer kraft enn TextMate, men bruker lenger tid på oppstart etc. Endret 19. august 2008 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Personlig synes jeg Coda er bedre til å programmere i, men det er en smakssak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå