Patrik89 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Noen spørsmål angående denne filen. 1) Er det en Pagefile per/OS eller er det en per/datamaskin? 2) Installerte XP (dual boot med vista) på en partisjon med 5gb plass. Men pagefile filen tar 2gb av den partisjoen noe som er meget plagsomt. Er det mulig å flytte denne filen til vista partisjonen? Jeg har 3gb ram på denne laptopen forresten. 3) Er det noe poeng at jeg bruker denne filen på laptopen min? Kan jeg "fjerne" den eller deaktivere/redusere plassen den bruker uten at det gjør noe? Jeg har en Acer Aspire 5930G. Tusen takk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 1) Du kan ha null eller flere atall pagefile (vekslefil på norsk). 2) Du kan bestemme selv hvilken partisjon swapfila skal ligge på. Den vil bli liggende i rotkatalogen. 3) Du kan velge å ikke ha swap-fil, men det anbefales ikke. For Endring / flytting av swap-fil går du til: * Høyreklikk min datamaskin og velg egenskaper * Velg tabben "Avansert" og trykk på Innstillinger under ytelse *Velg tabben "Avansert" og trykk på knappen "Endre" under "Virtuelt minne" Lenke til kommentar
Patrik89 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Tusen takk! Faen dere gutta vet jo alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå