Effectiv Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 MEN vis du reinstallerer pcen får du ikke nett på skolen De har lagt inn spesielle nøkler osv for å få tilgang og du mister de om du reformaterer. Lenke til kommentar
jke Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 ah det viste jeg ikke. Brukte ikke den til skolebruk. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 hva med å nekte å kjøpe den pc'n dere blir tvunget til og skaffe en privat bærbar som du selv velger ut, kanskje etter noen måneder så kan du spørre læreren om å bruke den siden du ikke kjøpte den fra skolen Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 det høres jo ut som et sant helvete :S Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Skjønner godt at folk ikke får admin-tilgang på disse Pcene. Isåfall hadde vel ikke IT-admin gjort annet enn å fjerne spyware... Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 på skolen jeg går på (jåttå, vg1) så må vi vise at vi har antivirus program installer. men gjelder dette for mac også? Lenke til kommentar
radalf Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 I Hedmark får man vel en Dell PC for 1800(2000) med 2GB ram og greier? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Skjønner godt at folk ikke får admin-tilgang på disse Pcene. Isåfall hadde vel ikke IT-admin gjort annet enn å fjerne spyware... Det ville ikke vært de IT-ansvarliges jobb å fjerne spyware fra PCer elevene eier selv. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Skjønner godt at folk ikke får admin-tilgang på disse Pcene. Isåfall hadde vel ikke IT-admin gjort annet enn å fjerne spyware... Det ville ikke vært de IT-ansvarliges jobb å fjerne spyware fra PCer elevene eier selv. Vi har egne pcer på vgs, og er selv eiere. Vi har full tilgang, til dem uten noen begrensinger. Slik skulle det selvfølgelig vært for alle skoler. Men vi har selv ansvaret for at vi hele tiden har en fungerende pc, slutter den å fungere er det vårt ansvar å fikse det. Har egentlig vært veldig lite problemer med det, ingenting å frykte for skolene. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Nå vet jeg ikke om laptopen din er kraftig nok til slikt, men du kan lage en virtuell pc med wmware, installere operativsystem etter fritt valg, legge filen som inneholder den virtuelle pcen og wmware player på en minnepenn, og kjøre dette. Wmware maskiner snylter på nettet til "host" pcen, så du burde ikke få noe problemer med rettigheter. Lyd og video fungerer brillefint hvertfall, spill på en virtuell pc tror jeg ikke funker så bra men.. Endret 22. august 2008 av likferd Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 I Hedmark får man vel en Dell PC for 1800(2000) med 2GB ram og greier? Stemmer dette, man betaler 800,- hvert halvår. Det blir 1600,- man får PCen ved skoleslutt. De som har private PCer og ikke vil benytte seg av dette tilbudet vil få 1600,- På disse PCene er det ikke noe sperringer. Etter det jeg har hørt foreløpig. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 (endret) Når jeg gikk på Nesodden VGS en god del år siden, gikk alle elevene rundt med laptop. Vi hadde tilgang til å installere ting, MEN nettet var sperret for MSN. Så vi satt alle sammen på ICQ og chattet, mens vi surfet og spilte Elastomania. Med mindre de klarer å rette PCen opp til å faktisk være et undervisningsverktøy og ikke en distrahering, så vil det gå fremover. Men det klarer jeg bare ikke å se, akkurat nå. *edit* Så vidt jeg husker, betalte vi en symbolsk sum, og det var mulighet for kjøp av laptop etter endt 3 år. Endret 22. august 2008 av Slimda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå