Pivotal Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har et Asus M2A-VM HDMI hovedkort med Audio Codec Realtek ALC883. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=88427 Har innstallert drivere, ingen lyd verken bakpå, eller frampå. Prøvdeå avinnstalere drivere, og da fikk jeg bare en feilmelding når jeg skulle innstallere dem igjen. Noe ala "Realtek audio driver error" uten noen errorbeskjed eller nummer. Noen som kanskje har en relatvt enkelt løsning på dette? Vil bare ha litt lyd Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Hmm, fikk etter litt om og men (sikkerhetsmodus, osv) innstallert driverne og også realtek HD Audio Manager. I denne manageren er det en 3d audio test ting hvor jeg får lyd uten problemer. Men får ikke lyd andre plasser som video, youtube, systemlyder, etc. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Takk for den ikke eksisterende hjelpen Endte opp med å formatere maskinen og innstallere den nyeste TinyXP versjonen som hadde innebygde drivere for lydkortet mitt som funket med en gang Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har samme lydkort som deg, og derav samme problem. Hos meg fungerer systemlyder og 3D lyddemo, men ingenting annet. Problemet mitt oppstod etter at jeg installerte Sp3. Kan jeg laste ned TinyXP og bruke min egen produktnøkkel? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Fenriz: Hvilken Tiny XP versjon innstallerte du? Jeg innstallerte Rev 09 og der fulgte driverne med og fungerte med en gang. Rev 09 hadde innebygd Sp3 så trengte ikke å laste den ned. Men du kan nok ikke bruke produktnøkkel når du innstallerer TinyXP og ser ikke helt hvorfor du skulle ønske det heller? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har ikke forsøkt TinyXP, jeg har en lovlig lisens. Det er jo helt håpløst å få til lyden med sp3 og realtek driverene. Jeg har funnet mange måter å fikse problemet, men ingenting nytter. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ah I see. Har ikke prøvd det med lovlig XP så vet ikke hvor problemene ligger der. Men om du alikavel eier den lovlige nøkkelen så er det da ikke noe problem å innstallere TinyXP TinyXP Rev09 er den nyeste og inkluderer både de driverne og sp3 og de funker flott for min maskin TinyXP er jo også bra på mange andre måter iogmed at de har nesten alt av drivere, inkludert firefox, etc, etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå