Gå til innhold

(Re)Installasjon av XP pro

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper her er noen som kan hjelpe meg... :wink: Jeg er som dere forstår "så å si helt blank" på området :oops:

Jeg skal avinstallere XP og installere XP pro på nytt. Hva gjør jeg da?

Jeg har 2 partisjoner. Xp ligger på C: og alt annet på E:. Hvordan vil dette fungere når jeg installerer på nytt og hvordan gjør jeg det når jeg avinstallerer?

Må jeg ta backup av alt jeg vil beholde eller kan dette gjøres på en enklere måte?

Hvordan vil gjenoppretting av internett/adsl foregå etter nyinstallering?

Er det mulig å bare kjøre XP cden på nytt over den gamle versj. Eller er det best å formatere begge HD? Eller trenger jeg bare å formatere C:?

Hvordan beholder jeg mailer i outlook express?

Håper noen er villig til å svare på alle disse spm. Det vil jeg sette stor pris på. :D

Mvh Hermine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har Windows på en egen partisjon (og det bør du ha for enkelhets skyld), starter du bare setupen til XP. Der får du et valg der du kan formatere partisjonen, gjør det og foreta en clean install. Husk å ta backup av det du måtte trenge på partisjonen først :)

Lenke til kommentar

Tror du bør kjøre noe som heter "File and settings transfer wizard" før du formaterer, da er det mulig du beholder mail etc.

Du finner denne under Programs - Accessories - System tools. Har ikke så mye erfaring med denne selv, men hvis du velger kun Settings (ikke File) så får du en grei backup. Denne backupen legger du på E: (som blir upåvirket av at du reformaterer C:).

Selve reinstalleringa gjør du ved å boote fra XP CD'en, og så velger du å formatere C:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...