d'espresso Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Ser på Norwegian sine sider at det står "Barn, 2 - 15 år".. Og da lurer jeg rett og slett på om hvor gammel man egentlig må være for å fly internasjonalt med Norwegian/andre flyselskaper? Endret 19. august 2008 av Haakon* Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det er ingen aldersgrense for å fly, jeg har vært ute og reist med min datter når hun var bare noen få måneder gammel. Men det du sikkert egentlig lurer på står her regner jeg med: http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article598788.ece Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Skjønte ikke helt reglene der. Kan jeg som sekstenåring reise fra Oslo til Berlin, og så Berlin til Oslo? Eller er det kun slik at jeg må bli "hentet" i Berlin av foresatte? Endret 19. august 2008 av Haakon* Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvis du er mellom 5 og 12 år ja. Som 16-åring skal du ikke være redd for at du ikke får gå på flyet eller ikke kommer deg ut av flyplassen. Skal du reise alene til Berlin? Første gang du reiser?... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Ok, det er jo bra da Nei, bare litt nysgjerrig jeg.. Om alt går i boks så kanskje.. Men jeg hAR mine tvil Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det er i teorien ingen hindring for at en 16åring skal ta fly alene. Men anbefaler at du ikke reise helt alene, ihvertfall ikke hvis det er din første tur dit. Dette er vel en guttetur sammen med en kompis eller flere? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Ok ^^ Skal ikke reise aleine, nei.. Blir det noe av, så blir det med noen kompiser ja. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Dere skal ikke stikke av vel? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Var ikke det som var planen, nei.. Metallica-konsert Men det blei ikke noe av likevel.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Anbefaler egentlig alle å reise alene (helt alene altså) i ung alder. Dette er den beste medisin mot både traumer, angst og flyskrekk senere i livet, i tillegg til at man blir mye mer uavhengig og moden. Jeg fløy alene til Roma i en alder av 8 år (og tok av meg "jeg reiser alene"-skiltet underveis) og den reiser markerte nesten et før og etter punkt i livet mitt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Nå er ikke det helt lov Robbie, og betyr mye trøbbel for oppfølgingsaparatet om du plutselig "mangler". Som UM er det blitt betalt for en tjeneste, og dersom den ikke leveres (du ikke følges) er det jo en lite legal problem også. Men som tolvåring synes jeg det må være bra å reise alene, og det gjorde jeg også selv. En del amerikanske flyselskap har nå innført at man må kjøpe UM-tjenesten for alle under atten som reiser alene... Det er litt borte i natten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå