Gå til innhold

Trådløst nettverk til spilling.

Siesta

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en trådløs switch som klarer å sende signaler sterkt nok til at man skal kunne spille på nett. For øyeblikket bruker jeg en switch fra Jensen. Air link ett eller annet. Den suger. Sitter max 15 meter fra der den er plasert, med en tynn vegg bestående for det meste av gipsplater. Signalet varierer fortsatt fra veldi bra til ingen signal.

I pcen min har jeg et netgear kort, Range max wpn 311. Uheldigvis kan jeg ikke bruke medfølgende software da denne ikke støtter vista x64. Det eneste jeg har klart å finne er drivere til kortet.

Jeg trenger altså en ny switch, gjerne med innebyged ruter, og sansynligvis også ett nytt netverkskort. Er det noen som kan komme med anbefalinger til kort og switch som bør funke bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativt kan du beholde den trådløse switchen sånn som den er, Kjøpe en WRT54GL og installere Tomato firmware på den, sette den i Wireless Ethernet Bridge mode og koble DEN (WRT54GL altså) til PCen din med kabel.

Da bruker du ruteren i stedet for trådløst nettverkskort i PCen. PCen "tror" den er rett på kablet nett. Og du slipper alt mulig tull med drivere, lag-problemer, spikes fra XP/Vista hvert minutt og så videre. Har selv kjørt den løsningen en stund uten problemer og får mye bedre ping enn å bruke trådløst nettverkskort.

Endret av maheath
Lenke til kommentar

Jeg har nå etter nøye overveielser kommet frem til at det vil spare en del penger, og ikke minst frustrasjon og bare legge en nettverkskabel festet langs veggen fremfor å investere i noe nytt trådløst. Men takker uansett for forslagene jeg har fått

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nå fått tak i en nyere modell av Jensen ruteren, har lånt denne hos en venn. Har prøvd å sette det opp med den gamle Air link wbr 6954 i bridge mode, for så å koble nettverkskabelen fra den til pcen. Altså å bruke den til å ta imot de trådløse signalene i stede for at det trådløse kortet mitt skal gjøre det.

Men jeg får det altså ikke til å fungere. Er det noen som vet om en eller anned firmware jeg kan oppgradere til som vil gjøre dette enklere. Tomato firmware støtter ikke denne. Eller noen andre som har fått dette til, og kan hjelpe meg litt med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...