medlem-167662 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Hei. Jeg lurte på om det gjør noe at jeg har blanding på pc en min. Jeg har en gammel cdrom og en ny cdrom på pcen. Den ene er SATA tilkobling på, den andre er sånn gammel som var til pc før (Aner ikke hva det heter) og det samme gjelder harddisk, har SATA på den ene, og gammel kobling på den andre ? Kan det ødelegge noe eller gjør det ingenting ? En ting til, den ene hardisken min på 500 GB er "ødelagt", som vil si at viss jeg bruker den som "hovedharddisk" så kommer det masse Bluescreen og piss men om jeg bruker en annen harddisk som "hoveddisk" der jeg har xp installert, og har den andre som er "ødelagt" kobla til pcen som backup, (trur den er deffect ?)da funker det å bruke den og lagre ting på den osv .. kan den ødelegge noe på pcen? Mvh, en som lurer:P Endret 19. august 2008 av medlem-167662 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det het IDE- kabel før, det nye navnet er PATA, og ja du kan bruke begge formene om hverandre så lenge du har kontakter til dette. Event. kan du kjøpe en p-ata-> s-ata omformer som gjør at du kan koble den til med s-ata kabel. Dette kan blant annet kjøpes på dealextreme.com. Hvis du har en defekt harddisk som gir bluescreen, så ikke bruk den på systemet i det heel tatt. ar disken kvelden mister du alt som du har lagret der. Mitt råd er at du sender den inn der du kjøpte den hvis du ikke har påført disken noe skade. Det er fem år reklamasjonsrett på slike deler. Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Det het IDE- kabel før, det nye navnet er PATA, og ja du kan bruke begge formene om hverandre så lenge du har kontakter til dette. Event. kan du kjøpe en p-ata-> s-ata omformer som gjør at du kan koble den til med s-ata kabel. Dette kan blant annet kjøpes på dealextreme.com. Hvis du har en defekt harddisk som gir bluescreen, så ikke bruk den på systemet i det heel tatt. ar disken kvelden mister du alt som du har lagret der. Mitt råd er at du sender den inn der du kjøpte den hvis du ikke har påført disken noe skade. Det er fem år reklamasjonsrett på slike deler. Dæven ^^ Jøss, tusen takk for svar ^^ jeg kjøpte harddisken på mpx, det er min andre 500HD som går til helv.. :/ Men er mindre enn 5 år på begge, så viss jeg sender de så har jge rett på ny eller at de ordner den ? ^^ Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Event. kan du kjøpe en p-ata-> s-ata omformer som gjør at du kan koble den til med s-ata kabel. Dette kan blant annet kjøpes på dealextreme.com.Dette blir jo bare unødvendig tungvindt når han har IDE-kontakter til rådighet.Da er det mye bedre å kjøpe en slik IDE-kabel for å spare plass inni kabinettet og bedre luftgjennomstrømmning gjennom. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg tror neppe at et kort bak på dvd-romen gir noe dårligere luftgjennomstrømming enn den kabelen der. Er ikke akkurat så svær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå