Gå til innhold

tapt data/partisjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en maskin med 40 GB IBM HD(system-disk) pluss 3x75 GB IBM-disker på et Promise Ultra 100 TX2-kort(filmer og musikk) . Hadde Windows 2000 på maskinen, opplevde problemer ved spilling av noen spill. Delte 40 GB-disken vha. Partition Magic i 10 og 30 GB-partisjoner. Installerte Windows 98 SE på 10 GB-partisjonen. Dette fungerte dårlig. Reinstallerte Win2000 på 40 GB-disken. Deretter startet problemene. Fikk ikke tak i 75GB-diskene. I Disk Management sto det at diskene var 'Unreadable', pluss at en ikke kunne gjøre noe med dem. Partition Magic ga ikke noe informasjon. Lastet ned et annet partisjons-program, Paragon Partition Manager, som sa at på de 3 diskene var det en liten partisjon som var kalt LBA og resten av disken. Hvis jeg slettet LBA-partisjonen, så kunne jeg bruke Disk Management i Win2000 til å slette disken, gjøre den til Dynamisk disk og formattere den. Jeg derette brukte nesten ALLE recovery-verktøyene som er tilgjengelige til å gjenopprette filer fra diskene, uten hell. Jeg forventer ikke at noen har tips, dette er heller en opplysning til dere som kanskje prøver noe av det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...