Gå til innhold

Enhver idiot kan jo kopiere plata...

Anbefalte innlegg

Kan du spille den på stereoen?

Kan du kople stereoen til en inngang på lydkortet?

Hvis 2 * ja, så voila... Skal de lage en beskyttelse for det, så må de virkelig ødelegge for mange.

Nekte lydkortprodusenter å lage innganger, komme å klippe i stykker evt. ledninger som kan benyttes og hive gamle lydkort med innganger på bålet.

8) Eller de kan gjøre platen uspillbar for ALLE. Da kan vi ikke kopiere den...

Har de så vondt for å forstå dette? :D

Men er fildelingen bare et tap for plateselskaper. Tror de regner med i de tallene at alle som har en mp3-fil av frøken Bertine ville kjøpt den hvis piratkopier ikke var tilgjengelig.

Hvis jeg synes en plate er skikkelig bra, og kan være noe jeg vil høre på i lange tider, så kjøper jeg den selvfølgelig...

Lastet ned no musikk for et par uker siden. Visste ikke hva det var, bare av nysgjerrighet. Nå er jeg ihuga fan av og venter på noen album jeg har bestillt, noen har jeg funnet og kjøpt allerede samt en Live dvd har jeg kjøpt. Mer skal det bli. Der sendte jeg noen penger til plateselskapet og til musikerne som de aldri ville sett no til uten fildelingen. Tenker de overhodet på det?

Det er ikke bare tjuvgods som følger med fildeling. Det er masse reklame også....

Forresten så var det Axel Rudi Pell jeg fant... DRITBRA.. Løp og kjøp...

For metal-fans i hvertfall....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plateselskapene er bare sure fordi de er i et synkende skip og prøver å gjøre livet surt for oss kunder.

Teknologien blir bare bedre og gjør det lettere å kopiere og dele filer for oss kunder.

Begge disse trendene bare fortsetter og fortsetter og vil til slutt ende med at plateselskaper (dvs kopiering og distribusjon) forsvinner helt og at alle må ta seg av oppgaven med nedlasting og kopiering selv (inkludert Valgerd Svarstad Haugland).

Jeg personlig har fått nokk av den dyre og produksjonen og vanskelige distribusjonen til platebransjen. Jeg har også fått nokk av alle snubletrådene de setter opp for oss (kopisperrer som ødelegger spillere og gjør det umulig å lage en kopi til å ha i bilen osv). Så jeg hører kun på det jeg skaffer gratis over nettet eller kopierer fra andre.

Hadde artistene selv tatt seg betalt 3kr pr sang i god kvalitet man lastet ned fra dem og velger å beholde etter en gjennomhøring så ville jeg absolutt vurdert å gjøre det i stedet for å lete opp sangene selv (som kanskje er dårlige osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...