Gå til innhold

Musikk: Bones Musikktråd - Bone Spiller Gitar

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Håper denne tråden er riktig plassert: det er jo, foreløpig, ikke egenkomponert -men det er jo jeg som spiller.

Steve Vai's Tender Surrender

Nancy Sinatras - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)

Cover med ei venninne

Genesis - Horizons

Guns N' Roses - Wild Horses

Håper dere liker noe av dette, og setter pris på tilbakemeldinger, både her og på YouTube! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Lagt til en ny video! :)

Hadde håpet litt at noen av dere kunne ha kommentert litt mer.. er jo ingen som har sagt noe som helst jo, verken positivt, eller negativt! :(

Alle kommentarer tas imot med stor takk og glede! :)

Lenke til kommentar

Ah! Tusen takk for tilbakemelding! :D

Veldig interessant at du nevnte at jeg får en flott lyd, for er det noe jeg virkelig ikke synes at jeg helt får til, så er det akkurat å få lyden jeg vil ha.. så blir jeg utålmodig og bare forter meg og tar det første og beste! hehe.. Men, når alt er ferdig innspilt, så er jeg nokså fornøyd allikevel! :)

Når det gjelder Wild Horses, så var jeg aller mest redd for at akkordspillingen skulle være den "ille" delen (pga lyd), men etter å ha hørt resultatet så synes jeg det er omvendt..

Takker meget igjen for kompliment!

Lenke til kommentar

Du har en fin tone i gitaren, men du bør jobbe litt mer med timing, det å treffe tonen i nøyaktig riktig øyeblikk. Av og til høres du litt haltende ut.

Wild Horses er ellers en Rolling Stones-låt, men om du bruker G'n'R sitt arrangement får man kanskje la det passere...

Lenke til kommentar

Syns ikke vibratoen er på plass ennå. Det blir litt for gunstig å høre på når du bender opp og bare forblir der med den samme statiske tonen. Husk at når du bender kan du vri og vende på den så mye som mulig i en viss grad. Tenker da spesielt på den første videoen din, hvertfall når du bender med lillefingeren. Det er også noen ganger du bommer på tonen du vil på når du bender, noe som kan låte helt forferdelig i mine ører. Jobb mer med å få gitarspillet ditt mer "levainnes" gjerne via vibrato og noen finter hvor du ikke følger tabulatur slavisk. Det er vel det som er hensikten med én-gitar-i-fokus-musikk, er det ikke?

Er ikke meninga å slakte deg helt forferdelig, men jeg er (delvis) enig med resten av tråden, og syns ikke det trengs å repeteres. ;)

Lenke til kommentar

Heisann! :)

Takker til dere siste for tilbakemelding!

@ Baba2: Tusen takk! Koselig å høre! :)

@ svinepelz: Takk, og det er notert! Men, et lite spørsmål: er det slik å forstå at det gjelder generelt, og "hele tiden", og i hver video/spilling.. eller er det spesielt én sang, du tenker på?

Jeg bruker et lydkort som er innebygd i Pod X3 Live, som har fått en del kritikk fordi det er noe dårlig og har høy latency.. tror du at det kan ha noe av skylden? At det høres ut at jeg generelt ligger "noe etter", pga det.. ? Eller er det rett og slett dårlig timing?

Og ja, vet det egentlig er en Rolling Stones sang, men det er nå engang Guns N' Roses (Slash / Gilby) sin live versjon jeg nå har spilt etter, så da blir det nå de som får "artistnavnet" :) hehe..

Takk igjen for tilbakemelding! :)

@ Seian: Takk til deg også! Når det gjelder det at jeg bender og ikke bruker vibrato, så er det fordi det "står" at jeg ikke skal bruke det på de gitte stedene.. når jeg spiller cover-sanger, så jeg er veldig nøye på å prøve og spille 100 % slik som det står i noteheftet.. forandringer og "egne greier" får vente til jeg gjør egne greier.. Så, på de videoene jeg har lagt ut, så har jeg prøvd så godt som mulig å følge tabulatur slavisk.. :) Men, at noe er "dårlig spilling" skal jeg ikke krangle på.. hehe.. Når det gjelder at jeg ikke treffer noten helt når jeg bender, så stemmer nok sikkert det.. men, må spørre det samme spørsmålet til deg: Gjelder det ofte / hele tiden, hver sang / gang, eller en spesiell sang.. Om det gjelder Wild Horses så er gitaren stemt ned en halvtone der og kan kanskje forvirre når det gjelder lyd? Eller, så kan det jo være at jeg også faktisk bommer, som du sier! :) hehe..

Takk til alle dere igjen! Setter pris på tilbakemeldinger, gode som dårlige.. selv om jo det er koseligst å høre bare de koselige, så trenger man virkelig å få høre god konstruktiv kritikk også, så kjør på med positive og negative ting! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...