Griffin Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Kan du spille den på stereoen? Kan du kople stereoen til en inngang på lydkortet? Hvis 2 * ja, så voila... Skal de lage en beskyttelse for det, så må de virkelig ødelegge for mange. Nekte lydkortprodusenter å lage innganger, komme å klippe i stykker evt. ledninger som kan benyttes og hive gamle lydkort med innganger på bålet. 8) Eller de kan gjøre platen uspillbar for ALLE. Da kan vi ikke kopiere den... Har de så vondt for å forstå dette? Men er fildelingen bare et tap for plateselskaper. Tror de regner med i de tallene at alle som har en mp3-fil av frøken Bertine ville kjøpt den hvis piratkopier ikke var tilgjengelig. Hvis jeg synes en plate er skikkelig bra, og kan være noe jeg vil høre på i lange tider, så kjøper jeg den selvfølgelig... Lastet ned no musikk for et par uker siden. Visste ikke hva det var, bare av nysgjerrighet. Nå er jeg ihuga fan av og venter på noen album jeg har bestillt, noen har jeg funnet og kjøpt allerede samt en Live dvd har jeg kjøpt. Mer skal det bli. Der sendte jeg noen penger til plateselskapet og til musikerne som de aldri ville sett no til uten fildelingen. Tenker de overhodet på det? Det er ikke bare tjuvgods som følger med fildeling. Det er masse reklame også.... Forresten så var det Axel Rudi Pell jeg fant... DRITBRA.. Løp og kjøp... For metal-fans i hvertfall.... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Kan du spille den på stereoen?Kan du kople stereoen til en inngang på lydkortet? Hvis 2 * ja, så voila... Joda, men da får du jo også kvalitetstap. Dessuten er det jo tungvint. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Som sagt i annen tråd: EAC i burst mode + Riktig CD-ROM (funker i hvertfall med min Asus..) = Null problem å rippe kaktusplater... Analog inngang på lydkortet er jo en løsning hvis ting allikevel ikke funker men dette gir merkbart kvalitetstap. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Kan du spille den på stereoen?Kan du kople stereoen til en inngang på lydkortet? Hvis 2 * ja, så voila... Joda, men da får du jo også kvalitetstap. Dessuten er det jo tungvint. Kvalitetstapet avhenger vel litt av utstyret du bruker, samt hvilket program du tar opp med. Bruk en holdbar sequenser sammen med et bra lydkort for opptak, så får du det du hører. Problemet blir vel at kvaliteten til stereoanlegget blir kopiert vil jeg tro, slik at å ta opptak fra en liten drittcd-spiller vil få skikkelig hi-fi til å spille som en liten dritt cd-spiller. Poenget er at uansett hva de finner på for å kopisperre en cd, så er det fåfengt. Det finnes alltids en vei utenom. Ikke at dette var den mest utmerkede opptaksformen.... :smile: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Kvalitetstapet avhenger vel litt av utstyret du bruker, samt hvilket program du tar opp med. Bruk en holdbar sequenser sammen med et bra lydkort for opptak, så får du det du hører. Problemet blir vel at kvaliteten til stereoanlegget blir kopiert vil jeg tro, slik at å ta opptak fra en liten drittcd-spiller vil få skikkelig hi-fi til å spille som en liten dritt cd-spiller. Men da beveger vi oss litt vekk fra topicen, "Enhver idiot med kan jo kopiere plata..." Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Det er jo digitale kopier de først og fremst vil hindre.Uansett, klarer et plateselskap å få laget en kopibeskyttelse, så klarer noen somer glad i reverse engineering å knekke den. Musikk-cder er jo lette å kpiere uansett Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Kvalitetstapet avhenger vel litt av utstyret du bruker, samt hvilket program du tar opp med. Bruk en holdbar sequenser sammen med et bra lydkort for opptak, så får du det du hører. Problemet blir vel at kvaliteten til stereoanlegget blir kopiert vil jeg tro, slik at å ta opptak fra en liten drittcd-spiller vil få skikkelig hi-fi til å spille som en liten dritt cd-spiller. Men da beveger vi oss litt vekk fra topicen, "Enhver idiot med kan jo kopiere plata..." Ehh...vet egentlig. Den lille tekstsnutten skulle egentlig stå under en annen topic ang. Bertine Zetlitz, men så har jeg vært så treffsikker at jeg trykte på "nytt tema" i stedet for å skrive et svar til det teamet som var Var ikke helt meningen at det skulle bli sånn, men slik ble det. Fikk lagt det under rett topic også da.... :wink: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Hvis jeg synes en plate er skikkelig bra, og kan være noe jeg vil høre på i lange tider, så kjøper jeg den selvfølgelig... Lastet ned no musikk for et par uker siden. Visste ikke hva det var, bare av nysgjerrighet. Nå er jeg ihuga fan av og venter på noen album jeg har bestillt, noen har jeg funnet og kjøpt allerede samt en Live dvd har jeg kjøpt. Mer skal det bli. Der sendte jeg noen penger til plateselskapet og til musikerne som de aldri ville sett no til uten fildelingen. Tenker de overhodet på det? Det er ikke bare tjuvgods som følger med fildeling. Det er masse reklame også.... Helt enig. Det er masse jeg aldri hadde oppdaget var det ikke for fildeling. CD samlingen min har økt raskere etter fildelingens tid enn før rett og slett fordi jeg oppdager bra musikk jeg aldri hadde oppdaget ellers. Og man kan også presse musikere til å lage mer bra musikk... man kan jo sjekke om det bare er en hit på plata og om resten bare er for å fylle opp, eller om størsteparten av sangene holder en viss standard. Ja, jeg har ulovlig lastet ned musikk fra nettet. Ja, plateselskapene har tjent på at jeg har gjort det. Skal jeg straffes for det? Hvem har tapt på at jeg har gjort det? Det samme når det gjelder filmer... jeg laster kun ned filmer som er greie å se på men som jeg aldri i livet hadde kjøpt uansett. På den måten finner jeg filmer jeg liker selv om jeg trodde de var halvdårlige og som jeg har lyst til å ha på DVD i bra kvalitet i stedet for ekkel Divx kvalitet. Alle tjener på det... jeg blir rikere på inntrykk og filmselskapet får mer penger i kassa... igjen PÅ GRUNN AV FILDELING!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå