chris300 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Kommentar fra moderator: Innleggene er flyttet fra tråden "Hvor mange blendertrinn "stjeler" polafilter". Latskap er en dårlig oppskrift på gode bilder. Alle burde ha et polafilter med seg, alltid, samt et graduert gråfilter, firkantet, Cokin P eller Lee feks (du holder det enkelt foran filteret), samt en monopod med kulehode og bra børste. De som har skjønt det vil ta laaangt flere gode bilder. Ikke si at det er for dyrt for da kan du like godt selge speilrefleksen din og begynne med noe annet. Så det så... Bruker du kulehode på monopoden din? Endret 19. august 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
peffi Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Kulehode bruker jeg på monopodden ja. Manfrotto 486RC2 på Slik karbonmonopod. Er det noe som fungerer bedre? Endret 17. august 2008 av peffi Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kulehode bruker jeg på monopodden ja. Manfrotto 486RC2 på Slik karbonmonopod. Er det noe som fungerer bedre? En slik for eksempel: http://reallyrightstuff.com/tripods/03.html Med mindre du har montert på flere bein på monopoden din trenger du jo ikke muligheten for å kunne vri kameraet aller veier. Lenke til kommentar
peffi Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Ikke helt hva tråden handler om det her men. Ja, en slik fra Manfrotto er jo fin å bruke men jeg synes den tar for lite vekt. Dessuten kan jeg bruke kulehode på min Manfrotto tripod også om jeg vil. RRS lager en mer robust sak også enn den du nevnte. Endret 17. august 2008 av peffi Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Flyttet noen innlegg da de var fullstendig offtopic i tråden de startet i. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Stilig å opprette tråder uten å være klar over det selv gitt..... Går ikke an å skylde på fylla engang... Skylder på k-ryeng heller... Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Btw! Er det egentlig så genialt å bruke kulehode på monopoden, og hvorfor bruker så godt som ingen av fotografene under ol det? De bruker jo monopod alle som en.. Personlig ser jeg ikke helt poenget, men hadde blitt glad om noen kunne forklart + sidene.. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Btw! Er det egentlig så genialt å bruke kulehode på monopoden, og hvorfor bruker så godt som ingen av fotografene under ol det? De bruker jo monopod alle som en.. Personlig ser jeg ikke helt poenget, men hadde blitt glad om noen kunne forklart + sidene.. Jeg brukte en stund kulehode(Benro KJ-1) på monopod(Benro MC-96 n6), men har etterhvert tatt av kulehodet da jeg ikke liker kulehode på monopod. Smak og behag. EDIT: Leif. Endret 19. august 2008 av Djupviken Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Btw! Er det egentlig så genialt å bruke kulehode på monopoden, og hvorfor bruker så godt som ingen av fotografene under ol det? De bruker jo monopod alle som en.. Personlig ser jeg ikke helt poenget, men hadde blitt glad om noen kunne forklart + sidene.. Jeg bruker det etter å ha fumlet med Manfrottos tilt hode. Et godt kulehode stillt inn på "sweet spot" er en drøm å bruke hvis motivet beveger seg mye i høyderetning slik at tilting av selve monopoden ikke er nok. I OL, f.eks ved baneiddrett på lang avstand så vil behovet for tilting være svært begrenset. Derimot vil f.eks fugler tett innpå kreve store utslag for å følge motivet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå