Gå til innhold

Hvorfor liker ingen EA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eg vet at mange ikkje liker dei nye need for speed spilla, men eg synas dei er greie eg. det er selvsagt noen plasser dei må forbedra seg på, men det kommer sikkert.

 

når det gjelder sport spilla så får dei gode karakterer ialle fall dei siste. og eg har altid likt fifa serien selv 07 som missa på noen punkter som alt for litte med ligaer og dårlig keeper.

Lenke til kommentar
kan jo ikke akkurat klage over melking da? Er ikke alltid noe negativt..

 

Hører ingen grine over activision..NEI FAEN NÅ KOMMER GUITAR HERO WORLD TOUR og cod 5! asj de spillene vil vi ikke ha.

 

eller asj enda mer tillegg ting til wow? hva skal vi med det kanskje?

 

eller nintendo? zelda,mario, donkey kong? ORHY. aldri sett de før. men er det ikke akkurat twilight princess, supersmash og mario galaxy vi har gledet oss mest til?

 

EA er ikke noe annerledes enn de andre. de er bare så mye større at vi merker konsikvensene mye mer.

 

Dette er jeg overhodet ikke enig i. Det er åpenbart at med for eksempel "Mario Party"-serien, og alle de ulike wii-sakene så driver også nintendo melking. Men Nintendo har ALDRI melket hovedfranchisene sine som hovedmario-serien, hovedzelda-serien osv. Faktisk ble Ocarina of time flere år forsinket fordi nintendo ikke mente spillet var godt nok. På super nintendo ble det i sin tid gitt ut ett zelda-spill og ett mario-spill i hovedserien, samme gjelder foreløbig wii. N64 hadde to zelda og ett mario, mens gamecube hadde to zelda og ett mario også. Vil ikke akkurat kalle det melking? De kunne sikkert ha pøst ut spill med så og si samme motor i disse seriene slik som EA, men det nintendo for det meste har forsøkt å gjøre, er å la hvert spill være en unik spillopplevelse. Derfor er alle mario og zelda-spillene veldig ulike, til forskjell fra need for speed something eller madden 200x som forandrer minimalt fra utgivelse til utgivelse (og slik kan oversvømme markedet).

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
kan jo ikke akkurat klage over melking da? Er ikke alltid noe negativt..

 

Hører ingen grine over activision..NEI FAEN NÅ KOMMER GUITAR HERO WORLD TOUR og cod 5! asj de spillene vil vi ikke ha.

 

eller asj enda mer tillegg ting til wow? hva skal vi med det kanskje?

 

eller nintendo? zelda,mario, donkey kong? ORHY. aldri sett de før. men er det ikke akkurat twilight princess, supersmash og mario galaxy vi har gledet oss mest til?

 

EA er ikke noe annerledes enn de andre. de er bare så mye større at vi merker konsikvensene mye mer.

 

 

ang filmspill, så snapper EA opp mange av disse nettopp fordi de selger bra. disse blir ofte utviklet av mindre og dårligere selskap. tviler sterkt på at det er EA direkte som er skyld i at de suger.

ta f.eks Hulken eller ironman. Det har ikke blitt slipt ut mange dårligere spill i år:P

 

Og jeg skal være enig i at EA har rusha ut et spill eller to. men dere kan banne på at det er utviklerne som sier seg ferdig tidlig 75% av gangene. eller ikke klare holde deadlines som de selv har blitt enig i.

Det er ikke akkurat som at EA sier til bioware, ehy. dragon age skal ut neste uke. fiks det!

 

skjønner at folk må ha en syndebukk, men det er mye unødvendig grining om ea.

Enig med lisens spill de suger som regel, det var en artikkel om dette. Problemet er at de ofte blir rushet siden de må ut samtidig som filmen, andre spill kan utsettes men ikke lisenser. I tillegg er det ofte slik at utvikleren ofte er mer låst, spillet må bygge på filmen og det er ikke alltid lett. Er trolig også slik at lisens spill ofte er melkekuer, fans kjøper dem uansett og de blir ofte gitt i gave, levetiden er kort og det er liten mulighet for oppfølginger/ ekspansjoner. Derfor holder det å lage et middels godt spill, når det i tillegg har svakheter og blir rushet blir resultatet elendig.

Dette er ikke nyheter, har vært slik siden ET på atari.

Lenke til kommentar
kan jo ikke akkurat klage over melking da? Er ikke alltid noe negativt..

 

Hører ingen grine over activision..NEI FAEN NÅ KOMMER GUITAR HERO WORLD TOUR og cod 5! asj de spillene vil vi ikke ha.

 

eller asj enda mer tillegg ting til wow? hva skal vi med det kanskje?

 

eller nintendo? zelda,mario, donkey kong? ORHY. aldri sett de før. men er det ikke akkurat twilight princess, supersmash og mario galaxy vi har gledet oss mest til?

 

EA er ikke noe annerledes enn de andre. de er bare så mye større at vi merker konsikvensene mye mer.

 

Dette er jeg overhodet ikke enig i. Det er åpenbart at med for eksempel "Mario Party"-serien, og alle de ulike wii-sakene så driver også nintendo melking. Men Nintendo har ALDRI melket hovedfranchisene sine som hovedmario-serien, hovedzelda-serien osv. Faktisk ble Ocarina of time flere år forsinket fordi nintendo ikke mente spillet var godt nok. På super nintendo ble det i sin tid gitt ut ett zelda-spill og ett mario-spill i hovedserien, samme gjelder foreløbig wii. N64 hadde to zelda og ett mario, mens gamecube hadde to zelda og ett mario også. Vil ikke akkurat kalle det melking? De kunne sikkert ha pøst ut spill med så og si samme motor i disse seriene slik som EA, men det nintendo for det meste har forsøkt å gjøre, er å la hvert spill være en unik spillopplevelse. Derfor er alle mario og zelda-spillene veldig ulike, til forskjell fra need for speed something eller madden 200x som forandrer minimalt fra utgivelse til utgivelse (og slik kan oversvømme markedet).

 

Jeg tenkte nok mer på å melke en karakter over mange mange år uten å lage noen nye. Ikke det at spillene ble melket ut uferdige og mange:)

 

prøv å tell på 10 fingre og 10 tær hvor mange spill mario har dukka opp i:P

 

 

men jeg er enig i at nintendo tar seg god til og lager kvalitets spill. (for det meste)

Lenke til kommentar
På super nintendo ble det i sin tid gitt ut [...] ett mario-spill i hovedserien

 

To, takk. Super Mario World og Super Mario World 2: Yoshi's Island ;)

 

Jeg er selvsagt klar over SMW2, men det er etter min (og SMW fans verden over) knapt et mario-spill, og feks den japanske utgaven bærer ikke navnet SMW2. Et navn det mest sannsynlig fikk mest for å selge mere. Yoshis Island er nok den mer riktige betegnelsen

Lenke til kommentar
På super nintendo ble det i sin tid gitt ut [...] ett mario-spill i hovedserien

 

To, takk. Super Mario World og Super Mario World 2: Yoshi's Island ;)

 

Jeg er selvsagt klar over SMW2, men det er etter min (og SMW fans verden over) knapt et mario-spill, og feks den japanske utgaven bærer ikke navnet SMW2. Et navn det mest sannsynlig fikk mest for å selge mere. Yoshis Island er nok den mer riktige betegnelsen

 

Jeg er enig med deg i at det knapt kan defineres som et Mario-spill, men nå heter det nå engang SMW2 her på berget, så man må nesten ta det med i beregningen ;)

Lenke til kommentar

Liker ikke EA fordi de har (hadde?) en kynisk holdning til både de ansatte, og spillene de dyttet ut døra.

EA tok også blant annet livet av Westwood studios, Bullfrog og Origin system, som var noen av mine favoritt utviklere.

 

De har roet litt ned på melkingen av franchises, og prøver faktisk nå med noe nytenking pluss at de nå tør å prøve nye spill ideer. Men får fortsatt en dårlig feeling når jeg ser EA på koveret, og kjøper så og si aldri spill som kommer fra EA.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe imot EA, dem er kjempe store som selskap og har mange bra spill. Om folk ikke liker EA så ikke kjøp spillene.

 

Klart man kan la være å kjøpe spillene, men EA kjøper opp selskap som lager meget gode spill, og ødelegger serien. Da er det vel ikke så rart de som elsket disse spillene misliker EA for å ødelegge oppfølgerne de har gledet seg til?

Lenke til kommentar

Har begynt å like EA mer og mer etter Ricatello kom tilbake som sjef nå nylig.

 

Det er "tøft" å si at du ikke gjør det, men, men.

 

Skate, Burnout, Rock Band og deres "EA partners programme" (hvor Valve og ID er med bl.a.) viser nye takter. Videre, kommende Dead Space, Mirrors Edge, Dragon Age og Spore ser ut til å bli gode spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...