Gå til innhold

Gud finnes IKKE.

Anbefalte innlegg

Man kan si gud ikke finnes.... Selvfølgelig... Men hvordan vet man det? Det er som sagt ingen beviser som holder, men det er ingen beviser mot heller, eller jo det er det, men de er bare argumenter som oftest. Har noen noen? Jeg er personlig ikke særlig religiøs, tror ikke på Gud. Men er det ikke fint at noen tror det a? Oki, så virker det som noe svake sjeler klamerer seg til Gud for og beholde et snev av håp her i livet, men er ikke det deres sak? Forresten mens vi snakker om Gud osv... Jeg tror Bibelen er vandrehistorier som er pyntet på, så skrevet ned. Hva er sannsyligheten for at en sånn tass finnes a? Gud eller Jesus. Fuck them, belive in your self, biAtch

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt syn er: Det er fordummende!Når jeg treffer kristene er de dummere enn hvis de ikke hadde trodd.Kristendommen har skapt "himmel og helvete".Og begrepet gode og onde.Kristendommen har skilt folk og fe.For å ikke glemme angst og skyldfølelse....Straff og skyld...Den dårlige psyke.Kristendommen har herja i Norge i over tusen år...Verre enn svartedauen...Og jeg vet mye,for jeg har vært Predikant.Den gangen jeg sluttet å tro ble jeg et rikere og friskere menneske!!!! 8) Jeg ønsker ikke at det skal forstå ditt enn at jeg synes dårlig om kristene.Jeg har truffet mange hyggelige folk!!Det er kristendommen jeg synes dårlig om.

Å stå alene og se,å erkjenne,frustrert,og ikke forstå.Gi ikke opp!!!

Lenke til kommentar
Religion skaper konformitet

HELT EEENIG!!!

Religiøse er konforme, de liker ikke forandring, og toleranse er det lite av.... De skal alltid omvende andre.. Banker på døra di mens du har bedre ting fore og spør om du har sett "lyset"??!?!?!?!?!

Man kan også si at OS skaper konformitet (hardware også)..... De som alltid har hatt AMD, fortsetter med AMD osv. (jeg har AMD...)

og vi vet jo alle hvordan de diskusjonene bruker å se ut.......

Well, I'm outta here

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Jeg mener at Uteligger'n ikke finnes! Han/hun/det har da aldri gjort noe bra for noen jeg kjenner eller vet om. Hvorfor skal vi i tro på at han/hun/det i det hele tatt eksisterer? Fordi det dukker opp innlegg som angivelig er skrevet av han/hun/det på forum.hardware.no? Selv om det er innlegg fra en mengde "personer" på forumet betyr ikke det at de eksisterer i virkeligheten...

766815[/snapback]

Jo uteligger'n finnes, men ikke gud :),

Lenke til kommentar

Til dere som ber oss som ikke tror å bevise at Gud ikke eksisterer så har jeg ikke så mye å si annet enn at det er umulig å motbevise en negativ. Til de av dere som tror på Gud, skal være klar over at Bibelen selv motbeviser Guds eksistens. Nå er dette ett sitat fra THHGTTG. Det forfatteren peker på her er utsagn i Bibelen hvor Gud selv sier at uten troen er han ingen ting.

"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."

"But," say Man, "the Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED."

"Oh dear," says God, "I hadn't though of that" and promply vanishes in a puff of logic.

Edit: Her har dere ett videoklipp av samtalen også. http://www.youtube.com/watch?v=dcncPpQ8loA

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Det er ingenting som tilsier at en gud som f.eks kristendommen eller andre religioner eksisterer. INGENTING....

Men at det finnes en gud så tviler jeg meget sterkt på at det er en slik gud som mange religioner beskriver...

Viss det finnes en gud så tror jeg guden gir en blank f*en i hva vi tar oss til her nede...

Og viss det finnes en gud, hvor kommer denne guden ifra? Hvor befinner guden seg.

Men selv har jeg SVÆRT liten tro på at det finnes en gud...

Lenke til kommentar

Denne tråden ble utsatt for en helt unødvendig bump av en overivrig bruker. Jeg ber dere om vennligst ikke å bumpe så gamle tråder med mindre dere:

1. Har noe fornuftig å tilføre debatten, eller on topic spørsmål til denne.

2. Har sjekket om det finnes en nyere tråd om emnet.

Det er ikke forbudt på bumpe tråder, men husk at trådstarter og andre deltagere i en 4 år gammel tråd kanskje ikke leser den og kanskje ikke engang er aktive på forumet lenger, så en bump er ikke alltid konstruktivt.

Siden vi har flere nyere tråder om emnet stenger vi denne.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...