Gå til innhold

Muligheten for jobb uten høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mange(bla. jobben jeg linket til) setter personlighet og innstilling langt forran erfaring og CV.

så lenge du har interessen og er innstillt på å lære så bør du kunne få en 1-2 linje support ganske greit.

men, jo mer relevant du har på cv`n jo bedre, spess når du ikke har noe annet :p

når du har 40 års erfaring bør du kanskje ikke ha med de 2 ukene du jobbet på en it-bedrift, men nå ville jeg absolutt anbefalle deg å ta det med :)

Lenke til kommentar

Hvis du har jobba hver sommer siden du gikk på barneskolen så sier det gnaske mye om både personlighet og instilling. Litt av det jeg prøver å få med i tidligere kommentar er at når man er ung og skal søke sin føste jobb (eller sommerjobb eller helgejobb) så er det meste av hva man kan putte av erfaring på CVen relevant. Etterhvert som man får mer jobberfaring rydder man opp i CVen og tar bare med ting som er relevant for den bestemte søknaden CVen er vedlagt. Feks når jeg søkte mine første (relevante) sommerjobber under studiene så hadde jeg med alt fra instruktør for aspirantgruppe i skolekorpset til jordesjef på jordbæråkeren (arbeidsleder for sesongarbeidere ;) ), men når jeg søkte fast jobb etter studiene brukte jeg sommerjobbene som jeg hadde hatt som var relevante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...