Gå til innhold

[LØST] Nikon LS-50 i Vista 64 mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg ny laptop. Den kom preinstallert med XP pro, men jeg fikk med CDer til vista 64/32, samt XP. Jeg prøvde å legge inn Vista 64 igår, og alt så ut til å fungere bortsett ifra skanneren min, en Nikon Coolscan V LS-50. Jeg forsøkte med driveren for 32bit Vista, men NikonSkan kjente ikke igjen skanneren.

Hvis noen har forslag til hvordan jeg kan få skanneren til å fungere under 64bit hadde jeg blitt kjempeglad! Det er så surt å ikke få brukt mer enn 3GB RAM i et 32bits OS.

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis noen har forslag til hvordan jeg kan få skanneren til å fungere under 64bit hadde jeg blitt kjempeglad! Det er så surt å ikke få brukt mer enn 3GB RAM i et 32bits OS.

Har du lastet ned siste versjon av Nikon Scan kun for Vista? (versjon 4.03)

Jeg lastet den tilfeldigvis ned i går, har endelig kommet egen Vista versjon, den BURDE jo støtte 64-bit også!! Ellers har Nikon vært UTROLIG treg med Vista støtte, jeg kjøpte heller VueScan (hamrick.com), som støtter Coolscan direkte, dvs uten drivere. Du kan jo laste ned og teste den gratis, anbefales sterkt!!

However, most supported scanners will work well with Windows x64

Mye lettere å få konsistente og gode resultater.

Mange på forumet her bruker den, da har du et felles scanneprogram som støtter det meste av scannere.

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Fikk endelig løst problemet med driveren!

Først legger man inn Vuescan (trial går helt fint).

Så spesifiserer man mappen til vuescan når windows spør om driver til scanneren, og godkjenner den usignerte driveren.

Så legger man inn NikonScan, men man tar bort alle hakene for installering av drivere.

NikonScan og Vuescan fungerer nå! :)

Løsningen fant jeg her.

Mvh

Francis

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Til info:

Jeg prøvde dette på xp64, men får ikke engang lov til å innstallere Nikon Scan. CD starter ikke opp automatisk, og hvis jeg går inn på Cden og starter "Installer" manuelt får jeg enkelt og greit beskjed om at programmet ikke fungerer på mitt OS. Får satse på VueScan så lenge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...