Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc fryser opp i 3 minutts intervaller

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg et pc problem. Pc'en min fryser opp i 3 minutts intervaller, men den har bare plutselig begynt å gjøre dette. Det som skjer er at den fryser opp i 1-2 sekunder for så å fortsette igjen, og når den først fryser opp stopper alt, men lyden looper seg selv akkurat når pcen fryser, og dette blir irriterende når man sitter å ser film. Jeg timet frysingen når jeg satt å så film, de kommer i et intervall av litt over 3 minutter. Og jeg har en liten mistanke om at den kan være windowsen som gjør dette, da det er en mindre lovling versjon av den. Men da er spørsmålet, kan det skyldes en av komponentene inne i pcen? Her er litt informasjon:

XFX Geforce 9600GT

Intel core 2 duo E8400

En SATA harddisk (husker ikke merke)

Crucial ram 2x1024mb

En strømforsyning på 450W (husker ikke merke)

Spør dersom dere trenger mer info

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mer info ja... hviken windows er det snakk om?

hva har du av sikkerhetsprogrammer?

om du har fler branmurer og antivirus, avinstaler de du liker minst til du har en av hver.. (windows branmur tels ikke)

du kan prøve å sitte i kikke i oppgavebehandling for å se om det er noen prosesser der som foretar seg merklige ting. (alt,ctrl,delete)

og om du har trådløst nett kan dette lett være syndern.. snurr igang en film uten wlan aktivert og se hva som skjer..

Lenke til kommentar

Windows XP 32bit. Med SP3 installert (Kan det ha noe å si?). Har AVG free, og har kjørt flertallige scanner og fjernet alt av trussler. Har WLAN også, men har ikke tilgang til internett på dette. Hvordan kan WLAN gjøre dette?

Har i underkant av 30 prosesser kjørende, og dette er med avg som en av dem, og det er bare de standardprosessene som står og går.

Lenke til kommentar

Skal prøve dette når jeg kommer hjem. Men godt mulig jeg må flashe bios, men dette er litt risky. Kan prøve dette med WLAN først, for begge tingene høres ganske logisk ut, men prøver så klart det enkleste først :) Så skal jeg rapportere tilbake hit!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...